اپلیکیشن های جدید اندرویدی در ۷۲ ساعت اول، ۷۷ درصد از کاربران خود را از دست می‌دهند

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
رقابت برای بالابردن تعداد نصب اپلیکیشن‌ها حالا بسیار بیشتر شده و الزاما معرفی اپلیکیشن‌های اندرویدی به معنای بدست آوردن پول زیاد نیست. حالا تحقیقات، آمار جالبی را در مورد این بازار ارائه داده‌ است.
تبلیغات

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که ۷۲ ساعت اولیه‌ی ارائه‌ی یک اپلیکیشن می‌تواند موفقیت یا عدم موفقیت آن را در آینده مشخص کند.

اندرو چن، تحلیل‌گر سرشناس سیلیکون ولی، تحقیقات جدیدی در زمینه‌ی موفقیت اپلیکیشن‌های اندرویدی انجام داده است. بنابر نتایج این تحقیق، به طور معمول اپلیکیشن‌های اندرویدی در ۷۲ ساعت اولیه ۷۷ درصد از کاربران روزانه‌ی خود را از دست می‌دهند. مبنای تحقیق وی اپلیکیشن‌های پلی‌استور بودند که حداقل ۱۰ هزار بار دانلود شده‌اند. چن معتقد است ۷ روز اول بعد از عرضه بسیار تعیین کننده است و بعد از آن می‌توان در مورد موفقیت اپلیکیشن مورد نظر، تصمیم‌گیری کرد.

بنابر نتایج این تحقیق، اپلیکیشن‌های معمول در ۳۰ روز اول ۹۰ درصد و در ۹۰ روز اول ۹۵ درصد از کاربران روزانه‌ی خود را از دست می‌دهند. این ارقام بسیار عجیب هستند.

در بین نتایج تحقیق، یافته‌های جالبی نیز دیده می‌شود. در بین ۱۰۰ اپلیکیشن برتر پلی استور، کاربران در هفت روز ابتدایی آنها را جذاب یافته و به طور مداوم استفاده می‌کنند؛ اما پس از ۹۰ روز این استفاده به طرز محسوسی کاهش می‌یابد.

چن این گونه نتیجه‌گیری می‌کند که موفقیت اپلیکیشن‌های برتر دو دلیل دارد. اول این که آنها یک ویژگی بسیار جذاب دارند و دوم این که به قدری با زندگی ما یکپارچه شده‌اند که داشتن آنها امری ضروری و حیاتی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات