یاهو بخش تحقیق و توسعه خود را کوچکتر می‌کند

شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
یاهو دوران تازه‌ای را تجربه می‌کند. این شرکت اینترنتی بعد از اعلام تعدیل ۱۵ درصدی نیروی کار و تعطیلی تعدادی از مجله‌های آنلاین خود، حالا با خبر تغییر در ساختار بخش‌ تحقیق و توسعه‌ی خود برگشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

روز ۱۶ فوریه، Yahoo با انتشار پستی در بلاگ رسمی خود از برنامه‌ی این شرکت برای تغییرات گسترده در بخش تحقیقات و توسعه پرده برداشت. بر اساس این برنامه مرکز تحقیقات با بخش تولید محصول ادغام می‌شود و محققان این مرکز باید در کار تولید محصول به یاهو کمک کنند. در همین راستا دو نفر از مدیران اصلی لابراتور‌های تحقیقاتی یاهو نیز این شرکت را ترک خواهند کرد. با این حال یاهو وعده داده است یک تیم تحقیقاتی در راستای تولید محصول ایجاد خواهد کرد تا نوآوری از محصولات این شرکت حذف نشود.

با کاهش درآمد‌ها و حاشیه‌ی سود، مریسا مایر تحت فشار شدید سرمایه‌گذاران این شرکت تغییرات زیادی را در سازمان خود ایجاد کرده است. تعدیل ۱۵ درصدی نیروی کار و تعطیلی تعدادی از مجله‌های آنلاین نیز در راستای کاهش هزینه انجام گرفته‌اند.

مرکز تحقیق و توسعه‌ی یاهو، Yahoo Labs، یکی از بخش‌های مهم شرکت یاهو و البته یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقات اینترنت تا سال ۲۰۰۶ محسوب می‌شد. با روی کار آمدن اسکات تامپسون در سال ۲۰۰۶ این بخش تغییرات زیادی را به خود دید، ولی مریسا مایر مدیر عامل کنونی یاهو با جذب نیرو روحی تازه به این قسمت از شرکت دمید. با این حال از اواسط سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۵ حدود ۳۰ درصد از نیروی کار این بخش کاسته و حداقل پنج مرکز تحقیقاتی یاهو در خارج از آمریکا بسته شده است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات