زلزله ۶.۴ ریشتری تایوان، تولید TSMC را نیز تحت تاثیر قرار داده است

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
زلزله‌ی سهمگین ۶.۴ ریشتری ۱۷ بهمن ماه که تایوان را لرزاند، آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های این کشور وارد کرده است؛ بطوریکه براساس اطلاعات ارائه شده تولید تراشه‌های گجت‌های الکترونیک یا همان TSMC نیز از آسیب محفوظ نبوده و فرآیند تولید تراشه‌ی این کمپانی مشکلاتی را به خود دیده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در صورتی که اخبار جهان را دنبال کنید، خبر مربوط به زلزله‌ی ۶.۴ ریشتری تایوان و خسارات وارد شده به این کشور را شنیده‌اید. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که در اثر این زلزله بیش از ۱۱۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. مقامات دولتی اعلام کرده‌اند که این زلزله پس از زلزله‌ی رخ داده در سال ۹۲۱ میلادی، شدید‌ترین موردی است که در تایوان اتفاق افتاده است.

گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های تایوانی نشان از این دارد که این زلزله علاوه بر ایجاد اخلال در زندگی مردم عادی، کمپانی‌هایی نظیر TSMC را نیز تحت تاثیر قرار داده است. TSMC یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در جهان بوده و بخش بزرگی از تراشه‌های سری A مورد استفاده در گجت‌های اپل توسط این کمپانی تولید می‌شود. آخرین اخبار منتشر شده در رابطه با همکاری اپل با TSMC نشان از این دارد که این کمپانی تایوانی موفق شده تا تولید انحصاری تراشه‌ی A10 را که احتمالا شاهد استفاده از آن در آیفون ۷ خواهیم بود، به دست گرفته است.

TSMC انتظار دارد تا مشکلات ایجاد شده در اثر زلزله طی دو تا سه روز آینده برطرف شده و این کمپانی بتواند در طول چند روز آینده ۹۵ درصد از ظرفیت تولید خود را باز پس گیرد و همچون گذشته به تولید محصولات خود ادامه دهد. شنیده‌ها حکایت از این دارند که تاثیر این زلزله در طولانی مدت، از دست دادن یک درصد از ظرفیت تولید این کمپانی در سال ۲۰۱۶ خواهد بود. به نظر می‌رسد خسارات وارد شده به زیرساخت‌های TSMC بیشتر از آن چیزی بوده که در ابتدا تصور می‌شد.

همانطور که اشاره کردیم، برخلاف سال گذشته، TSMC تولید انحصاری تراشه‌های مورد نیاز در آیفون ۷ را بر عهده خواهد داشت و از این‌رو هنوز مشخص نیست که آیا زلزله‌ی تایوان بر روند تولید این تراشه تاثیرگذار خواهد بود یا خیر. باید دید که در آینده چه سرنوشتی برای این کمپانی رقم خواهد خورد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات