اپل موزیک بیش از ۱۱ میلیون کاربر با پرداخت حق اشتراک دارد

پنج‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی ۲ تن از مدیران اپل یعنی ادی کیو و کریگ فدریگی در مصاحبه‌ای اطلاعات جالبی را در رابطه با برخی از سرویس‌های اپل بخصوص سرویس اپل موزیک در اختیار خبرنگاران قرار داده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

حدود دو هفته پیش بود که اپل بعد از ارائه‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی خود اعلام کرد که سرویس اپل موزیک  بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد که در ازای دریافت سرویس از اپل موزیک، پول پرداخت می‌کنند. اما ادی کیو و کرگ فدریگی در مصاحبه‌ی خود که به تازگی صورت گرفته، اعلام کردند که در حال حاضر اپل بیش از ۱۱ میلیون مشترک دارد که حق اشتراک خود را پرداخت می‌کنند. 

اپل به کاربران iOS یک دوره ۳ ماهه اشتراک رایگان اپل موزیک را ارائه می‌کند و زمانی که این ۹۰ روز تمام شد، کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد که جزو مشترکانی باشد که حق اشتراک پرداخت می‌کنند یا استفاده از این سرویس را کنار بگذارد. 

۱۱ میلیون کاربر اپل موزیک کمی بیشتر از نصف کاربران اسپاتیفای است که ۲۰ میلیون مشترک با پرداخت حق اشتراک دارد؛ ولی یک نکته‌ی مهم در این مقایسه وجود دارد و آن هم این که اپل طی مدت ۷ ماه به رکورد ۱۱ میلیون کاربر رسیده؛ این در حالی است که اسپاتیفای ۲۰ میلیون کاربر خود را طی ۶ سال فعالیت خود بدست آورده است.  البته این را هم بگوییم که اسپاتیفای سرویس رایگانی هم دارد که البته از طریق تبلیغات موجود در آن پشتیبانی می‌شود و ۵۵ میلیون کاربر دارد. 

اپل به نوعی در پول غوطه‌ور است. حق اشتراک ماهیانه اپل موزیک ۹.۹۹ دلار است که معادل گرانترین سرویس اسپاتیفای است؛ همچنین یک خانواده ۶ نفره می‌تواند با پرداخت ماهیانه ۱۴.۹۹ دلار از سرویس استریم موزیک اپل استفاده کند. 

کیو همچنین در طول مصاحبه اعلام کرد که اپل ۷۸۲ میلیون کاربر iCloud دارد. اگر احیانا متعجب شده‌اید که چرا این رقم با یک میلیارد دستگاه فعال iOS که پیش از این تیم کوک در جریان کنفرانس اپل بیان کرده بود هم‌خوانی ندارد، باید بگوییم که دلیل این امر این است که برخی از کاربران بیش از یک دستگاه اپلی دارند. 

از جمله اطلاعات دیگری که توسط این دو مدیر ارشد اپل در این مصاحبه اشاره شده می‌توانیم به پردازش ۲۰۰ هزار iMessage‌ در هر ثانیه توسط اپل که حدود ۱۷ میلیارد پیام در طول روز می‌شود و همچنین ۷۵۰ میلیون خرید از اپ استور و آیتونز در هر هفته اشاره کنیم . 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات