قیمت خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت‌های خارجی ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس گزارش معاون شرکت مخابرات ایران، قیمت خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت‌های خارجی، به دلیل رفع تحریم‌ها و حذف واسطه‌ها در خرید این تجهیزات، ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.
تبلیغات

 به گفته‌ی داوود زارعیان، تامین تجهیزات برای شبکه مخابراتی کشور در زمان تحریم‌ها به دلیل همکاری نکردن شرکت‌های خارجی، با واسطه صورت می‌گرفت، اما با رفع تحریم‌ها و در شرایط کنونی، شرکت‌های خارجی برای تامین تجهیزات، به صورت مستقیم اعلام آمادگی کرده‌اند که این موضوع کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت تجهیزات مخابراتی را به همراه داشته است.

بر اساس گزارش وی، با اعلام آمادگی وندورهای اروپایی و چینی برای حضور در بازار مخابرات ایران و پیمانکاری شبکه مخابراتی کشور، هم اکنون شرایط رقابتی برای شرکت‌های خارجی به وجود آمده است و شرکت‌های اروپایی مانند زیمنس و اریکسون و شرکت‌های چینی مانند ZTE و هواوی برای فعالیت در شبکه مخابراتی کشور با یکدیگر در حال رقابت هستند.

معاون شرکت مخابرات ایران همچنین اعلام کرد که علاوه بر اعلام آمادگی کمپانی‌ها برای شرکت در مناقصه‌های شبکه مخابراتی کشور، شرکت‌های خارجی آمادگی خود را برای ارائه فاینانس نیز به ما اعلام کرده‌اند که با ارائه تسهیلات، امکان تامین تجهیزات فراهم می‌شود و هزینه‌های آن به صورت میان مدت از سوی مخابرات، پرداخت خواهد شد.

زارعیان افزود:

هم اکنون در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی برای واگذاری تامین تجهیزات و پشتیبانی شبکه مخابرات کشور هستیم که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات