اپل در حال آزمایش مک‌‌بوک با پردازنده ARM و ترک‌پد جادویی است

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
شایعاتی تازه‌ای در باره ساخت مک بوک با پردازنده مبتنی بر معماری ARM به گوش می‌رسد. ظاهرا اپل نمونه اولیه از این کامپیوتر را نیز در قالب iMac, Mac Mini و نوت‌بوک ۱۳ اینچ با پردازنده‌های ۶۴ بیتی سری Ax تولید کرده است.
تبلیغات

براساس گزارش مک‌رومرز که منبع این خبر را مطمئن عنوان کرده، توسعه کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده ARM فراتر از نمونه اولیه است و بخش مهمی از روند توسعه این محصولات پشت سر گذاشته شده است. در واقع اپل فاصله کمی تا نهایی نمودن این کامپیوترها پیش رو دارد. حتی برخی باور دارند که اپل آماده تولید نهایی این کامپیوترها است و تنها بدنبال زمان مناسبی برای ارایه آن‌ها است.

گفته می‌شود که مک‌بوک مبتنی بر پردازنده آرم، از تِرَک‌پد جادویی در سایز بزرگ‌تر از ترک‌پدهایی که در مک‌بوک‌های فعلی استفاده می‌شود، بهره خواهد برد.

از مدت‌ها قبل شایعه ساخت کامپیوتر اپلی مبتنی بر پردازنده ARM به گوش می‌رسد، اما حالا ظاهرا این موضوع وارد فاز جدیدی شده است و اپل برای تولید این نوع از کامپیوترها جدی است. اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت وابستگی اپل به اینتل در تولید محصولات سری مک کاهش خواهد یافت و این کمپانی قادر خواهد بود تا از پردازنده‌های سری Ax که توسط مهندسان خود اپل تولید می‌شوند، بهره ببرد.

مهم‌ترین موضوعی که در این بین مطرح می‌شود آن است که هرچند پردازنده‌های ۶۴ بیتی A7 اپل از نظر قدرت و بازده در سطح بسیار خوبی قرار گرفته‌اند، اما هنوز در این زمینه فاصله بسیاری با پردازنده قدرتمند x86 اینتل دارند. از این رو هنوز مشخص نیست که آیا اپل تنها قصد دارد تا از این پردازنده در محصولات رده پایین خود استفاده کند یا اینکه پردازنده قدرتمند جدیدی را طراحی نموده که توان رقابت با پردازنده‌های اینتل را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات