دولت ترکیه با حکم دادگاه منع دسترسی به توییتر را از میان برداشت

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
همانطور که پیش از این نیز در زومیت خوانده‌اید، شهروندان ترک به‌‌دلیل فیلتر شدن توئیتر راه‌های دیگری را برای دسترسی به این سرویس مورد استفاده قرار دادند که دولت ترکیه با این روش‌ها نیز مقابله کرد. اما گویا این فیلترینگ که شش روز پیش اعمال شد، بیش از این ادامه نداشته و بنابر حکم دادگاه این کشور، دولت ترکیه باید با رفع این فیلتر، دسترسی شهروندان به این سرویس را تسهیل کند.
تبلیغات

براساس گزارشی که در روزنامه‌ی هوریت منتشر شده است، دادگاه رای به رفع فیلتر توییتر داده است، از این‌رو دولت ترکیه باید ممنوعیت دسترسی به سرویس توئیتر را برای کاربران این وب‌سایت در کشور ترکیه از میان بردارد. دادگاه مربوطه بنابر شکایات مختلفی تشکیل شده که توسط احزاب مخالف مبنی بر زیر پا گذاشتن قوانین ترکیه و اتحادیه اروپا تسلیم دادگاه شد. شاید این موفقیت دستاورد بزرگی برای مخالفان حزب حاکم ترکیه یعنی عدالت و توسعه باشد، اما شاید دربلند مدت شرایط به‌گونه‌ی دیگری رقم بخورد.

پس از اعلام این رای، توییتر نیز در پستی اعلام کرد که جزو شاکیان دادگاه مربوط به فیلتر شدن این وب‌سایت بوده است. ضمنا این کمپانی اعلام کرده است در توافق انجام شده برخی از مضامین موجود در توئیتر که امنیت داخلی ترکیه را به خطر انداخته از این وب‌سایت حذف شده و توییت‌هایی با این مضامین نمایش داده نمی‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات