مک‌بوک ایر جدید به نمایشگر ۱۲ اینچ رتینا مجهز می‌‌شود

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مک‌رومر به نقل از یک وبلاگ چینی گزارش کرده که اپل قصد دارد، نسخه جدیدی از مک‌بوک ایر را با صفحه نمایش رتینا و سخت‌افزار بروز ارایه کند. ظاهرا مک‌بوک ایر جدید از صفحه نمایش ۱۲ اینچ به جای ۱۱.۶ اینچ‌ فعلی بهره می‌برد و اپل از طراحی تازه‌ای در ترک‌پد آن استفاده نموده است.
تبلیغات

صفحه نمایش مک‌بوک‌ ایر11.6 برابر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل و مدل ۱۳.۳ اینچی برابر ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسل است. حال گزارش شده که قرار است این لپ‌تاپ که جزو شاخه اولترابوک‌ها محسوب می‌شود به صفحه نمایش رتینا که احتمالا رزولوشنی برابر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل خواهد داشت، تجهیز شود.

اما تنها تغییری که قرار است در مک‌بوک ایر جدید ایجاد شود مربوط به نمایشگر آن نیست و ظاهرا این لپ‌تاپ به ترک‌پد جدیدی مجهز خواهد شد که در آن دکمه‌های فیزیکی حذف می‌شوند و پشتیبانی بهتری از ژست‌های حرکتی اضافه می‌گردد.

پیش از این KGI نیز گزارش نموده بود که مک‌بوک ایر ۱۲ اینچی در حال ساخت است و در سه ماهه دوم یا سوم سال جاری روانه بازار خواهد شد.

تا اینجای کار، شایعات پیرامون مک‌بوک ایر جدید به موارد زیر اشاره دارند:

  • ابعاد کوچک‌تر اما صفحه نمایش بزرگ‌تر ۱۲ اینچ
  • زمان عرضه به بازار سه ماهه دوم یا سوم ۲۰۱۴
  • صفحه نمایش ۱۲ اینچ رتینا
  • طراحی جدید انقلابی، چیزی شبیه به آنچه در مک‌بوک پرو رتینا ایجاد شد
  • سبک‌تر و باریک‌تر از مک بوک‌ ایرهای قدیمی
  • استفاده از پردازنده ساخت اینتل (پیش‌تر شایعه شده بود که مک‌بوک ایر بعدی به پردازنده A8 ساخت خود اپل مجهز خواهد شد که ظاهرا درست نبوده است)

در انتهای این گزارش آمده است که اپل علاوه بر مک‌بوک ایر، لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک پرو در سایزهای ۱۳ و ۱۵ اینچ را نیز در ماه سپتامبر از نظر سخت‌افزاری ارتقاء خواهد داد. احتمالا در این لپ‌تاپ‌ها از نسل جدید پردازنده‌های اینتل استفاده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات