سامسونگ اصول طراحی خود را از طریق یک وب‌سایت جدید تشریح می‌کند

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
هیچ شکی وجود ندارد که ملاحظات طراحی دقیق تاثیر بسزایی در موفقیت تکنولوژی موبایل مدرن دارد. سامسونگ می‌خواهد شما بدانید که این کمپانی کره‌ای چه تلاش‌هایی را برای طراحی آخرین سخت‌افزار پرچمدار خود به اجرا گذارده و به این منظور وب‌سایتی را به این امر اختصاص داده است.
تبلیغات

 وب‌سایت www.design.samsung.com به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، اما تا آن زمان غول تکنولوژی کره‌ای، یک ویدئو برای نمایش چشمه‌ای از این نمایش منتشر نموده است. 

سامسونگ در حال آماده‌سازی خود برای عرضه مجموعه‌ای از دستگاه‌ها طی هفته‌های آتی است که پرچمدار جدید Galaxy S5 و ساعت هوشمند Gear 2 نیز در این زمره قرار دارند. Galaxy S5 در مواردی، از رویکرد طراحی موادی متفاوت از آنچه تا کنون از سامسونگ دیده‌ایم عمل نموده است. اگرچه این تفاوت از جهت تغییر مواد مصرفی به سمت فلزات نبوده ولی پوشش پشتی این دستگاه دارای گودی‌های چرم شکلی است که بیش از هرچیز ما را به یاد طراحی نکسوس 7 اول می‌اندازد. اگر این مقایسه را به فراتر از ظاهر سوق دهیم، به نظر می‌رسد که جنس بدنه و طراحی سوراخ‌دار گلکسی اس5 در مجموع دستگاهی خوش‌دست را ارائه می‌کند که احتمال سر خوردن آن از دست پایین است.

بسیار جالب توجه خواهد بود که بدانیم فلسفه طراحی سامسونگ که این روزها منتقدان بسیاری را در مقابل خود قرار داده، همانند طراحی خودروهای اسپرت کلاسیک ایتالیایی است که زیبایی و جذابیت را بر کارایی و عملکرد ترجیح می‌دهد یا شباهت بیشتری به سبک مهندسان مدرن آلمانی دارد که اجازه می‌دهند حرکت باد بر روی بدنه خودرو طراحی آن را دیکته کند! بطور سر راست، خوب است بدانیم سامسونگ زیبایی ظاهری را در درجه اول اولویت خود قرار داده یا ارگونومی مناسب را؟! به دیگر بیان سوال اساسی این است که سامسونگ صفحه‌نمایش 5.1 اینچی را به این دلیل که تصور می‌کند به بهترین شکل در دست جای می‌گیرد به کار بسته یا به این دلیل که تمایل افراد به سمت صفحه‌نمایش بزرگتر است.

این وب‌سایت در 27 مارس یعنی 6 روز دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات