اپل قصد دارد یک میلیارد دلار در کارخانه تولید LCD شارپ سرمایه گذاری کند

پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل قصد دارد یک میلیارد دلار در کارخانه تولید LCD شارپ سرمایه گذاری کند. هنوز هیچ کدام از دو شرکت شارپ و اپل این موضوع را تایید یا تکذیب نکرده اند.
تبلیغات

گزارش ها حاکی از آن است که اپل با این اقدام قصد دارد نمایشگرهای مورد نیاز iPhone و iPad را تامین کند و اطمینال حاصل کند که همیشه موجودی نمایشگر مورد نیاز محصولات اش تامین می‌شود و به این ترتیب محتاج یک برند خاص مانند سامسونگ نباشد.

در حال حاضر اپل و سامسونگ درگیر شکایت های مختلف در مناطق گوناگون جهان هستند و همانطور که پیش تر اعلام کردیم اپل توانست سامسونگ را از اروپا بیرون کند و ipad را بدون رقیب به فروش برساند. سامسونگ و اپل در موارد مختلف از یکدیگر شکایت کرده اند و هر کدام دیگری را به کپی کردن از الگوهای خود متهم نموده اند اما تا اینجای کار اپل توانسته سامسونگ را در دادگاه آلمانی محکوم نموده و فروش Galaxy Tab سامسونگ را در اروپا ممنوع کند.

البته کمی بعد سامسونگ اعلام کرد که دادگاه آلمانی نمی تواند فروش تبلت این شرکت را در کل اروپا محدود کند به این ترتیب سامسونگ فروش  galaxy tab را در کشورهای اروپا به جزء المان ادامه خواهد داد حداقل تا تاریخ 25 آگوست که دادگاه بعدی رسیدگی به شکایت اپل و سامسونگ برگزار خواهد شد.

اپل پیش از این نیز 1.2 میلیارد دلار در کارخانه توشیبا سرمایه گذاری کرده بود و این کارخانه ژاپنی قرار است به زودی تولید نمایشگرهای مورد نیاز اپل را آغاز کند و در آن زمان قادر خواهد بود در هر  ماه 17 میلیون نمایشگر تولید کند.

با اضافه شدن شارپ خیال اپل از موجودی نمایشگر محصولات خود راحت خواهد شد.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات