اپل به دنبال کسب ۴۰ دلار درآمد از بابت فروش هر تلفن سامسونگی که پتنت‌های این شرکت را نقض کرده است

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که هفته گذشته در زومیت خواندید، دادگاه نهایتا رای خود را اعلام کرد و به موجب آن شرکت سامسونگ محکوم به پرداخت جریمه ۹۳۰ میلیون دلاری به اپل شد. اما دور جدید بررسی مناقاشات پتنتی این دو شرکت به زودی و در دادگاه دیگری برگزار می‌شود و به موجب آن تلفن‌های جدید سامسونگ مورد بررسی قرار خواهند گرفت. حال در این شرایط گزارش شده که اپل پیشنهاد صلح خود را به سامسونگ داده بوده که مورد قبول طرف کره‌ای قرار نگرفته است.
تبلیغات

در اوایل سال جاری میلادی، اپل و سامسونگ به درخواست دادگاه، نشست دو جانبه‌ای را در سطح مدیران عامل دو شرکت برگزار نمودند تا شاید اختلافات خود را در فضای خارج از دادگاه حل و فصل کنند. حال امروز اسناد مربوط به آن جلسات فاش شده است و در آن جزییات پیشنهاد اپل به سامسونگ برای فروش محصولاتی که پتنت‌های این شرکت را نقض کرده‌اند، آمده است. براساس این اسناد، اپل رضایت خود را برای فروش محصولات سامسونگ که پتنت‌های این شرکت در آن‌ها استفاده شده‌اند را به شرطی داده است که سامسونگ بابت فروش هر دستگاه از آن‌ها، مبلغ ۴۰ دلار را به اپل پرداخت کند. این پتنت‌ها شامل سیستم جستجوی یکپارچه، همگام سازی اطلاعات، لمس و کشیدن صفحه برای باز شدن قفل و پر شدن خودکار فیلد‌ برنامه‌ها می‌شود.

اما سامسونگ به پیشنهاد ۴۰ دلار بابت هر محصول که از جانب اپل مطرح شد،‌ پاسخ منفی داد تا دادگاه جدید مجددا به بررسی اختلافات این دو شرکت بپردازد. این در حالی است که دیگر کمپانی‌های فعال در این حوزه مانند HTC و نوکیا اخیرا توافق‌هایی را به سرانجام رساندند که به موجب آن استفاده از پتنت‌های یکدیگر را خواهند داشت.

حال باید منتظر ماند و دید، دور دوم دادگاه بررسی مناقشات این دو شرکت به کجا ختم خواهد شد.

14-01-23 Cv630 Daubert Hearing Transcript

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات