وزیر ارتباطات: رفع مشکلات اینترنت و افزایش سرعت آن از اولویت‌های وزارت ICT است

سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری دولت یازدهم، روز گذشته در حاشیه مراسم معارفه اش در جمع خبرنگاران گفت: اولین کاری که در این وزارتخانه خواهم داشت بازگشت آرامش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایجاد فضایی آرام برای تداوم فعالیتهای این بخش خواهد بود. او گفت فناوری اطلاعات به طور حتم در ابعاد مختلف اقتصادی علمی و تجاری موثر است و در این راستا بحث توسعه پهنای باند اینترنت و نیز افزایش سرعت اینترنت در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می گیرد.
تبلیغات

هدف دوم من در این وزارتخانه قرار دادن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه واقعی خود خواهد بود که هم در بعد اقتصادی و هم در بعد اجتماعی و علمی نقش مهمی این وزارتخانه دارد و باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد. واعظی در مورد حمایت از تولید داخل این بخش نیز گفت: با حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط تلاش خواهیم کرد تا از بخش خصوصی حمایت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با بیان اینکه کشور ما از نیروهای تحصیل کرده بسیار در زمینه فناوری اطلاعات، کامپیوتر و مخابرات برخوردار است، تصریح کرد: در صورت فعالیت بنگاههای زودبازده، اشتغالزایی مدنظر دولتمردان را می توان تحقق بخشید.

واعظی این وعده را هم داد که در مدت زمان کوتاهی مشکلات مربوط به پهنای باند و اینترنت برطرف شود.

وی همچنین حل اختلافات میان شورایعالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات را یک ضرورت مهم دانست و تاکید کرد: به طور کل با چنین اختلافاتی نمی توانیم به اهداف بزرگی که در نظر داریم برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین حضور خود در میان خبرنگاران این بخش در مورد شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: من به دلیل فرصت زمان کوتاهی که داشتم در برنامه های خود تاکید ویژه ای به این موضوع نداشته ام اما این کار در این وزارت به طور قطع دنبال می شود.

وی درباره افزایش تعرفه تلفن ثابت و همراه نیز گفت: از 15 مردادماه جاری قرار بود تعرفه ها افزایش یابد اما به دلیل اینکه این کار نیاز به کار کارشناسی داشت گروهی تشکیل شده تا این تعرفه ها بازنگری و طوری تعیین شود که هم به مردم فشار نیاید و هم همگام با خدمت رسانی افزایش سرویس نیز داشته باشیم و هم به بخش خصوصی اجحاف نشود.

واعظی در پاسخ به سوالاتی همچون رفع محدودیت سرعت اینترنت گفت: امروز سومین روز فعالیت من در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به تمام سوالات شما جواب داده ام اما باید صبر کرد تا قدم به قدم مسائل را مطرح و بررسی کنیم.

واعظی تاکید کرد که برنامه های خود را در 5 بخش تلفن ثابت و همراه، پست، فضا، فناوری اطلاعات و تحقیق و پژوهش به جد پیگیری خواهد کرد. آفتاب می‌نویسد:

افزایش سرعت اینترنت و پهنای باند

واعظی با بیان اینکه فناوری اطلاعات بستر توسعه کشور است و براین اساس پرداختن به این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: فناوری اطلاعات به طور حتم در ابعاد مختلف اقتصادی علمی و تجاری موثر است و در این راستا بحث توسعه پهنای باند اینترنت و نیز افزابش سرعت اینترنت در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می گیرد.

واعظی گفت: نکته مورد توجه من این است که علاوه بر رفع خلاءهای سیگنال رسانی در شهرهای بزرگ، باید با یک برنامه ریزی مشخص بتوانیم پوشش ارتباطات و فناوری اطلاعات را در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، مناطق مرزی و محروم پیگیری کرده و توسعه دهیم.

توسعه جدی موبایل در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با اشاره به عدم توسعه تلفن همراه به معنای واقعی در کشور یکی از معضلات خصوصی سازی را دورماندن از توسعه جدی عنوان کرد و به گفت: بخش موبایل در کشور به صورت جدی باید توسعه یابد به نحوی که اپراتورهای تلفن همراه باید سرویس دهی با این تکنولوژی را در کل کشور گسترش دهند.

لزوم ایجاد تحول در پست سنتی

واعظی با بیان اینکه باید در بخش پست کشور تحولی جدی روی دهد، اضافه کرد: امیدواریم با یک برنامه ریزی مدون سرویس نوین پستی در خدمت خانواده های ایرانی قرار گیرد؛ چرا که باید علاوه بر بخش سنتی و نامه نگاری پست، برای صرفه جویی در امور از ظرفیت های این بخش بهره ببریم و این امر تنها با ایجاد تحول در پست سنتی ممکن خواهد بود.

دستیابی به موفقیت‌های فضایی

وی با تاکید براینکه تکنولوژی‌های فضایی روز به روز در حال پیشرفت هستند به گفت: باید برای جانماندن از تکنولوژی‌های بخش فضایی، همگام با سایر کشورها در این حوزه عمل کنیم و براین اساس باید برنامه ای مدون برای بهره گیری از توان فنی کشور در عرصه فضایی تهیه شود.

صنعت ICT در ایران بومی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گستره نیروی انسانی فارغ التحصیل در حوزه فناوری اطلاعات و رشته های مرتبط خاطرنشان کرد: با استفاده از این نیروهای انسانی می توانیم صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را در ایران بومی کنیم. در همین حال ایجاد شغل و حمایت و کمک رسانی به ابعاد مختلف پژوهش و تحقیق در این حوزه در دستور کار قرار می گیرد.

عنایت خاص آقای رئیس جمهور به ICT

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنایت خاص دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به حوزه ICT را یکی از نقاط کلیدی رفع مشکلات این وزارتخانه برشمرد و به گفت: رئیس جمهور با عنایت ویژه به این بخش، جایگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای اشتغال زایی، درآمدزایی، رفاه اجتماعی و کمک به توسعه علم در کشور مدنظر دارند و نگاه مثبت ایشان به طور قطع می تواند در بسیاری موارد راهگشا باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات