رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل بر اساس خدمات پس از فروش

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
تمیز کردن اسکرین موبایل با دستمال
معاون وزیر صمت: واردکنندگان موبایل، پارسال برای ارائه‌ی خدمات پس‌از فروش و شفافیت تعهد دادند.
تبلیغات

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت از رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل بر اساس خدمات پس‌از فروش موبایل خبر داد.

علیرضا شاه‌میرزایی دراین‌مورد گفت: «هفته‌ی پیش رتبه‌بندی واردکنندگان را تغییر دادیم و مقرر شد میزان ثبت سفارش بر اساس اقدامات شرکت در حوزه‌ی خدمات پس‌از فروش باشد. هم‌اکنون نیز درحال رتبه‌بندی شرکت‌ها بر همین مبنا هستیم. در صورتی که شرکت‌ها شفاف باشند سقفشان در ثبت سفارش افزایش می‌یابد.»

به گفته‌ی او، سال گذشته تمام واردکنندگان موبایل تعهد دادند که نسبت‌به ارائه‌ی خدمات پس‌از فروش و شفافیت فروش اقدام کنند و درحال‌حاضر سه شرکت اصلی در حوزه‌ی واردات موبایل سامانه‌های خود را شفاف کرده‌اند.

معاون وزیر صمت همچنین درباره‌ی عرضه‌ی کالا در سراهای بزرگ و مشکلاتی که برای فروشندگان خرد ایجاد شده هم گفت:

اگر رفتار این سراها انحصاری و شبه‌انحصاری باشد باید آن را مدیریت کنیم. اما نکته مهم آن است که اصنافی که به‌صورت سنتی در کشور کار می‌کردند باید به فناوری‌های جدید مجهز شوند و از سامانه‌ها استفاده کنند. از بانک مرکزی خواسته‌ایم تا در صورتی که در ارائه‌ی تسهیلات بانک‌ها به‌طور خاص به سراها یا فروشگاه‌های بزرگ تسهیلاتی ارائه می‌دهند که به واحدهای صنفی خرد ارائه نمی‌شود این موضوع مورد نظارت و رسیدگی قرار گیرد.
- علیرضا شاه‌میرزایی، معاون وزیر صمت

او ادامه داد: «از بانک مرکزی خواسته‌ایم تا به این موضوع رسیدگی شود و اگر رانتی به وجود آمده اصلاح شود.»

زمستان پیش، شورای رقابت دراین‌مورد در نامه‌ای به اتحادیه لوازم خانگی اعلام کرده بود که اعطای وام بانکی به سراها موجب اخلال در رقابت بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات