شیپور برای قرارگیری دوباره در گوگل پلی تلاش می‌کند

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
شیپور در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال تلاش برای قرارگیری دوباره شیپور در گوگل پلی است. ۲۲ مرداد شیپور و تمام اپلیکیشن‌های متصل به آن به دلیل قوانین تحریم از روی این پلتفرم حذف شدند.
تبلیغات

به گفته‌ی مدیرعامل شیپور به پیوست، ناگهانی بودن این اتفاق باعث شد شیپور فرصت گرفتن پشتیبانی از اطلاعات را پیدا نکند و تاریخچه اپلیکیشن‌ها را از دست بدهد. شیپور، شیپور پلاس و آلونک اپلیکیشن‌هایی هستند که از روز شنبه از گوگل حذف شده‌اند.

شیپور در این باره بیانیه‌ای خطاب به کاربرانش منتشر کرده و ضمن پوزش از آن‌ها به خاطر مشکلات پیش آمده تأیید کرده که گوگل شیپور را به دلیل تحریم حذف کرده است. در این بیانیه آمده:

بامداد بیست و دوم مردادماه با دریافت ایمیلی از سوی گوگل پلی که برای حساب شیپور فرستاده شد، متوجه شدیم شیپور و تمام اپلیکیشن‌های متصل به آن به یک‌باره و ظاهراً به دلیل قوانین تحریم از روی این پلتفرم حذف شده‌اند. تلاش داریم که با ارتباط و مکاتبه با گوگل پلی درباره جزئیات آن اطلاعات بیشتری را کسب کنیم. این اقدام موجب از دست رفتن تاریخچه، اطلاعات و اعتبار چندین ساله‌ی شیپور در گوگل پلی شده و کاربران را برای نصب و به‌روزرسانی دچار مشکل کرده که برای جبران مشکل پیش‌آمده، امکان دانلود اپلیکیشن اندورید شیپور را از روی صفحه وب شیپور به صورت مستقیم برای کاربران فراهم کرده‌ایم و همچنین امکان دانلود در پلتفرم‌های داخلی و خارجی نیز دردسترس کاربران قرار دارد. با پوزش از کاربران شیپور که بر اثر این اتفاق در به‌روزرسانی و نصب اپلیکیشن دچار مشکل هستند، نهایت تلاش را برای بهبود شرایط و قرارگیری دوباره شیپور در گوگل پلی انجام خواهیم داد.

شیپور اولین اپلیکیشن تحریم‌شده ایرانی نیست و پیش از آن هم اپ‌های ایرانی در گوگل‌پلی یا اپ‌استور به دلیل مشابه حذف شده بودند. در سال‌های گذشته اپلیکیشن‌های زیادی مثل روبیکا، ذره‌بین، آپارات، فیلیمو، بلد، طاقچه و ... به دلیل تحریم‌های کشور آمریکا علیه ایران از گوگل پلی حذف شده‌اند. مسئولان وعده‌هایی برای پیگیری این موضوع داده بودند اما حذف شیپور در روز شنبه نشان داد این روند همچنان ادامه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات