شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت

دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
سایت سه کارخانه فولادی کشور در خوزستان، اصفهان و هرمزگان از صبح امروز پس از حمله سایبری با اختلال مواجه شده‌اند. مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان با تأیید این خبر می‌گوید این حمله هیچ خسارتی به مجموعه فولاد خوزستان وارد نکرد.
تبلیغات

به گزارش زومیت، امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده که حمله سایبری به شرکت صنایع فولاد خوزستان هم‌زمان با ۳ شرکت تولیدی فولاد در اصفهان، خوزستان و هرمزگان رخ داده است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان این حمله سایبری اگرچه خسارتی به مجموعه صنایع فولاد وارد نکرده؛ اما سیستم آی‌تی، ایجاد یک باگ را در سیستم نشان می‌دهد که در تلاش برای رفع آن هستند.

ابراهیمی همچنین در ادامه اطلاعیه‌ای را که از زبان روابط عمومی فولاد خوزستان در حال انتشار است، تکذیب کرد و از هک شدن کانال تلگرامی این شرکت خبر داد. به گفته مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان این حمله ناکام مانده و مجموعه در حال بررسی جوانب آن است تا با شناسایی باگ آن از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری کند.

چند ساعت پیش کانال تلگرامی شرکت فولاد خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای مهم اعلام کرد که به‌دنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنا بر ارزیابی کارشناسان ذی‌ربط، شرکت فولاد خوزستان به دلیل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. حالا ابراهیمی این اطلاعیه را که در تأیید حرف‌های او بوده نیز تکذیب کرده است.

حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان - اطلاعیه

همچنین در اخبار دیگر مربوط به این حمله سایبری آمده است که پس از این تهاجم سایبری، کارکنان این شرکت پیامک «تعطیلی صنعت فولاد کشور به دلیل تهاجمات سایبری» را دریافت کرده‌اند که از طرف شرکت فولاد خوزستان برای آن‌ها ارسال شده بود.

همچنین برخی منابع، از جمله پایگاه‌های خبری انتخاب، جماران، اقتصادنیوز و همشهری آنلاین از ناکام ماندن این حمله سایبری خبر داده و اعلام کرده‌اند که در پی این تهاجم سایبری، به دلیل قطع برق و متوقف بودن خط تولید آسیبی به مجموعه نرسیده است.

این حمله سایبری در حالی رخ داده که کمتر از یک ماه قبل، در تاریخ دوازدهم خرداد ماه، سایت شهرداری تهران نیز مورد حمله سایبری قرار گرفت و برای تقریباً بیش از یک هفته از دسترس خارج شد. به‌دنبال این حملات، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد اختلال عمدی در صفحه داخلی سامانه داخلی شهرداری تهران، برای دقایقی این سامانه را با انتشار تصویری موهن از دسترس خارج کرد، اما در خصوص چگونگی انجام حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات