قالی‌باف: مسدودسازی پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتساپ در برنامه مجلس نیست

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که دیروز طرح حمایت از حقوق کاربران به کمیسیون تخصصی برای بررسی و اجرای آزمایشی ارجاع شد، رئیس اصلی مجلس در جلسه حضور نداشت. قالیباف حالا از طرح حمایت کرده است.
تبلیغات

دیروز، ۶ مرداد ۱۴۰۰، مجلس اجرای آزمایشی طرح صیانت از حقوق کاربران را تصویب کرد. این درحالی بود که رئیس اصلی مجلس، محمدباقر قالیباف، دیروز به‌ علت سفر به سوریه در جلسه حضور نداشت؛ اما او حالا نظرش را در مورد بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی ابراز و از تصمیم ۱۲۱ نماینده مجلس حمایت کرده است.

رئیس مجلس یازدهم در حساب اینستاگرام خود تأکید کرده است که در این طرح مسدودسازی پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتساپ مورد توجه قرار ندارد و ابهامات موجود در این مورد باید در زمان بررسی طرح اصلاح شوند. قالیباف تصریح کرد:

تصمیم‌گیری درباره این پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام و واتساپ که ده‌ها میلیون نفر از آن‌ها استفاده می‌کنند و هزاران کسب‌و‌کار در آن‌ها جریان دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و پیچیدگی‌های فراوانی دارد و باید درخصوص آن‌ها متغیرهای زیادی را مد نظر قرار داد؛ لذا طرح باید به‌گونه‌ای اصلاح شود که تصمیم‌گیری نهایی درباره این پلتفرم‌ها مبتنی بر منطقی عقلانی به‌صورت مستقیم توسط شورای عالی فضای مجازی صورت گیرد.

رئیس مجلس همچنین تأکید کرد که فضاسازی‌های زیادی در مورد این طرح مطرح شده است؛ اما کارشناسان نباید با تأثیرپذیری از این اطلاعات غلط، درباره‌ی طرح اظهار نظر کنند.

قالیباف با تأکید بر اینکه طرح صیانت در کمیسیونی ویژه پس از تأیید هیأت رئیسه مجلس برررسی و تصویب می‌شود، گفت در این جلسات نمایندگان منتخب چند کمیسیون و البته نمایندگان دولت جدید حضور خواهند داشت. به‌ گفته رئیس مجلس، به دلیل اهمیت بالای طرح حاضر برای آحاد مردم و ضرورت دریافت نظرهای کارشناسی، مذاکرات کمیسیون مذکور به‌صورت علنی و شفاف اعلام می‌شود.

وی در انتها با اشاره به اینکه مدیریت مناسب فضای مجازی منافع مردم را تأمین می‌کند، گفته است تمام کشورهای پیشرفته این نکته ضروری را در نظر می‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات