اسنپ دکتر امکان تهیه دارو با ارسال پیک به داروخانه را فراهم کرد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با سرویس جدید اسنپ دکتر، کاربران می‌توانند نسخه‌ یا دفترچه‌ی‌ بیمه‌ی خود را با پیک به داروخانه تحویل دهند و اقلام دارویی مورد‌نیازشان را تهیه کنند.
تبلیغات

اسنپ دکتر به‌دنبال به‌حداقل‌رساندن مراجعه‌ی حضوری در فرایند درمان، سرویس «تهیه‌ی نسخه دارو» را به اپلیکیشنش اضافه کرد. با استفاده از این سرویس، کاربران می‌توانند نسخه‌ یا دفترچه‌ی‌ بیمه‌ی خود را با پیک به داروخانه تحویل دهند و اقلام دارویی موردنیازشان را تهیه کنند. همچنین، امکان سفارش داروهای OTC (بدون نیاز به نسخه) و اقلام بهداشتی و آرایشی هم ازطریق همین سرویس فراهم شده است. به‌گزارش اسنپ دکتر، این قابلیت درحال‌حاضر در شهرهای تهران و اصفهان و مشهد فعال است و در آینده، در سایر شهرهای کشور هم فعال می‌شود.

اسنپ دکتر می‌گوید با شیوع کرونا و افزایش احتمال ابتلا به بیماری، به‌خصوص در محیط‌هایی با تعداد مراجعه‌کنندگان فراوان، کسب‌و‌کارها به‌سمت بسترسازی برای راه‌حل‌های جدید سوق پیدا کرده‌اند. در ماه‌های اخیر، آلودگی شدید هوا نیز پیگیری‌های درمانی را برای گروه‌های پرخطر شامل بیماران زمینه‌ای، قلبی، ریوی و دیابتی، افراد باردار، مسن و کودکان با مشکلات جدی مواجه کرده است. از‌این‌رو، اسنپ دکتر گسترش خدمات غیرحضوری پزشکی را در دستورکار خود قرار داده‌ است. پیش‌از‌این، امکان دریافت نسخه‌ی پزشکی آنلاین در سرویس «پزشک و مشاور» اسنپ فراهم شده بود. 

چگونه از سرویس تهیه‌ی نسخه استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس «تهیه‌ی نسخه دارو»، در سوپراپلیکیشن اسنپ به سرویس «پزشک و مشاور» بروید و از بین خدمات ارائه‌شده، «تهیه‌ی نسخه دارو» را انتخاب کنید. سپس، اقلام موردنیازتان را از داروخانه سفارش دهید و در نشانی دلخواهتان تحویل بگیرید. برای ثبت سفارش نسخه‌ای را بارگذاری کنید که از قبل برایتان تجویز شده است یا از نسخه‌ی آنلاینی استفاده کنید که در سوپراپلیکیشن اسنپ برایتان صادر شده است یا داروهای بدون نیاز به نسخه یا اقلام بهداشتی و آرایشی را در فهرست توضیحات بنویسید.

با انتخاب داروخانه‌ی مدنظر، درخواست شما ثبت می‌شود. بعد از ثبت درخواست، درصورت نیاز مسئول فنی داروخانه با بیمار تماس می‌گیرد و شرح‌حال و داروها، عوارض و تداخلات احتمالی را بررسی می‌کند. در‌نهایت پس از تأیید داروخانه، هزینه‌ی داروها و اقلام بهداشتی و آرایشی به‌همراه هزینه‌ی پیک به شما اعلام می‌شود. پس از پرداخت، پیک سفارش را به شما تحویل می‌دهد.

امکان سفارش چه داروهایی وجود دارد؟

به‌گفته‌ی اسنپ‌ دکتر، داروخانه‌ها براساس چهارچوب‌های قانون‌گذاری‌شده، نقش تسهیلگر را ایفا می‌کنند و اقلام دارویی دارای قابلیت فروش آنلاین را به‌طور‌مستقیم از خود داروخانه به‌دست متقاضی می‌رساند. گفتنی است داروهای نیازمند به نسخه حتما باید نسخه داشته باشند و مسئول فنی داروخانه این موضوع را بررسی می‌کند. در این حالت، داروخانه حتما درخواست ارائه‌ی اصل نسخه را برای کاربر ارسال و پیک اصل نسخه را قبل از ارائه‌ی دارو دریافت می‌کند. اگر درخواست استفاده از بیمه نیز وجود داشته باشد، کاربر با استفاده از پیک رفت‌و‌برگشت دفترچه‌ی خود را به داروخانه می‌تواند تحویل دهد و سپس داروها و دفترچه‌اش را دریافت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات