تریگ آپ اولین کمپ استارتاپی اینترنت اشیا را برگزار می‌کند

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تریگ‌آپ قصد دارد کمپی استارتاپی برای گسترده‌تر کردن و تجاری‌سازی اینترنت اشیا و ایجاد اکوسیستم اینترنت اشیا در کشور برگزار کند.
تبلیغات

شتاب‌دهنده‌ی تریگ‌آپ که رویدادهای استارتاپی برگزار می‌کند، این بار به ‌سراغ برگزاری کمپ استارتاپی اینترنت اشیا رفته است. این کمپ با نام «تریگ کمپ» با همکاری مجموعه‌ی لینکَپ و شتاب‌دهنده‌ی بانا (اولین شتاب‌دهنده استعداد ایران)، همچنین حمایت اصلی شرکت شناسا و هلدینگ‌های همچون فناپ، نسیم سلامت پاسارگاد، شرکت فناپ تلکام و شرکت فناپ زیرساخت برگزار می‌شود. ثبت نام در رویداد از ۱۵ بهمن آغاز شد و تا ۶ اسفند ادامه دارد.

حوزه‌های رویداد شامل موارد زیر می‌شود:

ساختمان و خانه هوشمند

  • قفل هوشمند و مدیریت دسترسی
  • ماژول هوشمندسازی کلیدها و پریزهای برق
  • کلید هوشمند کولر
  • مولتی‌حسگرهای ایمنی (نشت گاز و آب، آتش‌سوزی و …)
  • سنجش رطوبت خاک و آبیاری هوشمند (شیر برقی) گلدان‌ها

شهر هوشمند

  • سامانه‌های مکان‌یابی و Tracking
  • حسگرهای تشخیص دود و آتش‌سوزی
  • سنجش رطوبت خاک و آبیاری هوشمند فضای سبز
  • حسگرهای پارکینگ هوشمند
  • مدیریت پسماند (سطل زباله هوشمند و …)
  • روشنایی هوشمند معابر و بوستان‌ها

سلامت هوشمند

  • بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها
  • مانیتورینگ بخش‌های مراقبت‌های ویژه
  • ردیابی دارایی‌ها و تجهیزات پزشکی
  • مراقبت‌های بهداشتی و دارویی
نشست تریگ کمپ در کافه سینرژی

تیم‌های استارتاپی طی کمپ تریگ‌کمپ از مزایایی همچون آموزش مهارت‌های نرم مورد نیاز در تیم‌سازی، آموزش مبتنی بر تجربیات عملی و واقعی مربیان فنی و کسب‌وکاری، جذب تیم‌های برگزیده در دوره‌ی شتابدهی و امکان شروع کسب‌و‌کار، امکان استفاده از پلتفرم فنی و فروش لینکپ برای ورود به دنیای اینترنت اشیا، امکان تأمین قطعات اولیه و پیش‌خرید محصول تولیدی در صورت انتخاب و سرمایه‌گذاری روی تولید انبوه محصولات تیم‌های منتخب بهره‌مند می‌شوند.

نشست خبری تریگ‌کمپ روز چهارشنبه، ۱۵ بهمن در کافه سینرژی برگزار شد که مکانی برای حضور و فعالیت تیم‌های نوآور محسوب می‌شود. به گزارش زومیت، تریگ آپ پیش‌تر نیز رویدادهای موفقی همچون گِیم تریگ‌آپ، فین‌تک تریگ‌آپ، فین‌تک فَست برگزار کرده و از جمله دستاوردهای آن، جذب استارتاپ لینکپ بود که به‌تازگی توانسته است اولین شبکه عمومی اینترنت اشیا را در کشور با نام لینک‌نِت راه‌اندازی کند.

به‌گفته‌ی مدیرعامل تریگ‌آپ، تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد نیاز به دو نوع مهارت نرم و سخت دارند. در خصوص مهارت‌های نرم، شتاب‌دهنده بانا به ‌کمک تیم‌ها می‌آید. بانا در حوزه‌ی مهارت‌های نرم و توسعه‌ی منابع انسانی فعالیت می‌کند و در تریگ‌کمپ قصد دارد به تیم‌سازی، ارتباط تیم‌ها با یکدیگر و حل مشکلات به‌صورت تیمی کمک کند.

نمودار روند حمایت استارتاپ ها در تریگ کمپ

مهارت‌های سخت و فنی تیم‌های شرکت‌کننده با کمک لینکپ انجام می‌شود. علی رحمان‌پور، مدیرعامل لینکپ، می‌گوید این شرکت در نظر دارد در موضوعاتی همچون تأمین قطعات اولیه‌ی دستگاه‌ها در حوزه‌ی IoT و فروش محصولات در حوزه‌های اشاره‌شده و همچنین، پیش‌خرید محصولات توسط کانال فروش این شرکت، به تیم‌ها کمک کند. لینکپ، خود توسعه‌ی بین‌المللی را آغاز کرده است و اکنون می‌خواهد در تولید تجهیزات با استاندارد جهانی به تیم‌های حاضر در تریگ‌کمپ کمک کند. مدیرعامل شناسا می‌گوید تریگ‌کمپ می‌خواهد اکوسیستم اینترنت اشیا را در کشور شکل بدهد و در این راه نیاز به همکاری مجموعه‌های مختلف دارد. حال تریگ‌کمپ قصد دارد به شکل‌گیری کسب و کارهای این حوزه کمک کند.

جوایز رویداد

تیم‌های برنده از سوی شرکت فناپ و تریگ‌آپ جوایز نقدی دریافت می‌کنند؛ البته مبلغ آن هنوز اعلام نشده است؛ اما مزایایی همچون شتاب‌دهی تیم‌ها برای توسعه و رشد هم انجام خواهد گرفت. به‌علاوه، لینکپ روی پلتفرم خود، Open API-‌هایی برای استارتاپ‌ها در نظر گرفته که برای ورود به بازار به آن‌ها کمک می‌کند و قرار است تا پایان سال جاری، آنلاین شوند. سرمایه‌گذاری اصلی روی استارتاپ‌ها توسط شناسا صورت می‌گیرد.

پس از ثبت ‌نام شرکت‌کنندگان، روند اجرایی رویداد به‌مدت یک ماه صورت می‌گیرد و پس از داوری، برنده‌ها اعلام می‌شوند. علاقه‌مندان برای ثبت ‌نام در تریگ‌کمپ می‌توانند به وب‌سایت تریگ‌آپ مراجعه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات