وزارت ارتباطات به تأمین تبلت برای دانش‌آموزان محروم مکلف شد

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سخن‌گوی کمیسیون آموزش مجلس از مکلف‌شدن وزارت ارتباطات به تأمین تبلت برای دانش‌آموزان محروم خبر داد.
تبلیغات

سخن‌گوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مصوبه‌ای مبنی‌بر موظف‌شدن وزارت ارتباطات برای تأمین تبلت مورد‌نیاز دانش‌آموزان محروم از دسترسی به تجهیزات آموزشی با همکاری سایر دستگاه‌ها خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری خانه ملت، این مصوبه به ماده ۶۹ قانون برنامه ششم و بند «ج» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ استناد کرده است. همچنین، نظارت محتوایی در این قانون برعهده‌ی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌و‌پرورش و نظارت فنی برعهده‌ی مرکز ملی فضای مجازی کشور گذاشته شده است.

احمدحسین فلاحی اضافه کرد طرح رایگان‌شدن اینترنت برای دانش‌آموزان و معلمان و مدارس هم امروز در کمیسیون بررسی شد. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد کمیسیون آموزش بر کنترل آسیب‌های فضای مجازی هم تمرکز کرده و عملی‌شدن آن را در گرو استفاده از سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی می‌داند.

شهریور‌ماه نیز، عضو کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرح دوفوریتی برای دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تبلت و گوشی هوشمند به‌منظور آموزش در فضای مجازی خبر داده بود. احمد نادری در آن زمان گفت مجلس به‌دنبال تصویب طرحی دوفوریتی به‌منظور تهیه‌ی تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند است؛ چرا‌که طبق اعلام رسمی آموزش‌و‌پرورش، حدود ۳/۵ میلیون دانش‌آموز برای دسترسی به شبکه‌ی شاد هیچ‌ امکاناتی ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات