کمپین اهدای گوشی دست دوم به دانش‌آموزان نیازمند آغاز شد

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
سایت دیوار به همراه شاتل موبایل و اسنپ کمپین خیریه‌ای را برای اهدای گوشی و تبلت به دانش آموزان محروم به راه انداخته‌اند.
تبلیغات

سایت دیوار در کمپین خیریه‌ای از مردم دعوت کرده تا با اهدای گوشی و تبلت دست دوم و بدون استفاده‌ای که در خانه دارند، زمینه تحصیل دانش‌آموزان محروم را فراهم کنند. در این کمپین شرکت‌های شاتل‌موبایل و اسنپ نیز همراه دیوار هستند. شاتل موبایل با ارائه سیم‌کارت دیتا و یک ماه اینترنت رایگان در این کار خیر همراه شده و اسنپ نیز هزینه ارسال دستگاه‌ها با پیک در شهر تهران و هزینه رفت‌وبرگشت به اداره پست را در سایر شهرهای کشور بر عهده گرفته است.

از زمان شیوع کرونا در ایران، درس و کلاس و مدرسه هم به شکل آنلاین برگزار شده و دانش‌آموزان بسیاری در شرایط اقتصادی کنونی توان تهیه یک گوشی یا تبلت برای استفاده از اپلیکیشن شاد را ندارند. شرکت دیوار طی فراخوانی از مردم درخواست کرده تا گوشی یا تبلت‌های کارکرده یا نو خود را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند به کمپین اهدای گوشی و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا کنند. دیوار در مرحله اول ۱۰۰ تبلت دانش‌آموزی نو به این کمپین اهدا کرده و کارمندان دیوار نیز داوطلبانه پیش از اجرای کمپین با جمع‌آوری مبالغی توانستند تعداد ۱۶ تبلت برای اهدا به دانش‌آموزان نیازمند تهیه کنند.

محرومیت ۵ میلیون دانش‌آموز از سامانه شاد به خاطر نداشتن گوشی

وزارت آموزش و پرورش خبر داده تعداد دانش‌آموزان محروم از گوشی و تبلت حدودا ۵ میلیون نفر است؛ ۵ میلیون نفری که کارشان با یک گوشی اندرویدی معمولی هم راه می‌افتد، اما از سیستم آموزشی شاد محروم هستند و فعلا امکان تحصیل آنلاین را ندارند.

براساس آخرین آمار مرکز ایسپا در سال ۹۸ حدودا ۶۹ درصد مردم کشور ما گوشی هوشمند دارند. سازمان تنظیم مقررات هم شهریور ماه ۱۳۹۸ گزارش داد که مشترکان تلفن همراه حدود ۱۱۶ میلیون گوشی است. از این دو آمار می‌توان نتیجه گرفت که در خانواده‌های زیادی یک یا چند گوشی و تبلت دست دوم بدون استفاده پیدا می‌شود که به هر دلیلی استفاده نمی‌شود. گوشی و تبلت هوشمند یکی از پرطرفدارترین دسته‌بندی‌ها در سایت دیوار است و به‌راحتی بین کاربران مبادله می‌شود؛ بااین‌حال به‌جای فروختن ارزان‌قیمت این گوشی‌ها یا ریختن آن در سطل زباله که منجر به آلودگی‌های سمی و مضر می‌شود، می‌توان آن‌ها را به خانواده‌های نیازمند اهدا کرد. این گوشی یا تبلت می‌تواند هدیه‌ای باشد که از کسی گرفته‌اید، اما به آن احتیاج ندارید یا می‌تواند گوشی قدیمی‌تان باشد که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید.

گوشی‌های اهدایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

ترجیح این است که گوشی یا تبلت اهدایی اندرویدی باشد، اما سایر دستگاه‌ها هم می‌توانند راهگشا باشند، چرا که دانش‌آموزان از طریق وب‌سایت شاد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. فرقی  ندارد این وسیله الکترونیکی دست دوم است یا نو، مهم این است که سالم و قابل استفاده باشد.

چه طور این وسایل را اهدا کنیم؟

وارد دیوار شوید و در صفحه‌ای که برای این کار طراحی شده کلیک کنید و بعد از انتخاب گزینه «اهدا»، مشخصات خودتان را وارد کنید. تا سه روز بعد دیوار با شما تماس می‌گیرد و برای هماهنگی‌‌های لازم وارد عمل می‌شود. اگر ساکن تهران هستید اسنپ‌باکس به رایگان دستگاه شما را دریافت می‌کند و اگر در سایر شهرهای کشور هستید، رفت‌وبرگشت شما به اداره پست با اسنپ رایگان خواهد بود. همچنین پیش از ارائه دستگاه‌ها به دانش‌آموزان سیم‌کارت‌های اهدایی شاتل موبایل با یک ماه اینترنت رایگان روی آن‌ها نصب خواهد شد.

به این امید که با اهدا کردن گوشی قدیمی ولی سالم داخل خانه، دیگر هیچ کودکی از مدرسه طرد نشود و از تحصیل جا نماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات