آی گپ دومین دوره جایزه سال «استیکر» را برگزار می‌کند

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آی‌گپ دومین دوره جایزه سال «استیکر» را با همکاری رسانه‌ای سایت «روز رنگ» و همراه اول برگزار می‌کند.
تبلیغات

آیگپ دومین دوره جایزه سال «استیکر» را باتوجه‌به استقبال هنرمندان از دوره‌ی پیشین این رویداد و به دبیری سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی برگزار می‌کند. در دوره‌ی دوم مسابقه، سایت «روز رنگ» و همراه اول با آی‌گپ همکاری می‌کنند.

دومین دوره جایزه سال «استیکر» از مهر آغاز شد و تا ۲۳ دی‌ سال جاری، هم‌زمان با روز جهانی استیکر و اختتامیه‌ی مراسم، ادامه خواهد داشت. هنرمندان می‌تواند با شرکت در کارگاه‌های آموزشی آنلاین از ۱۵ آبان، با ساختار و نوع طراحی استیکرهای ثابت و متحرک آشنا شوند.

مهلت ارسال آثار در مرحله اول برای هر دو بخش، ۲۱ آذر و زمان انتخاب آثار مرحله‌ی اول ۲۴ آذر و زمان اعلام اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه ۲۵ آذر اعلام شد.

مهلت ارسال آثار در مرحله‌ی دوم ۱۵ دی و داوری نهایی ۲۰ دی و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز ۲۳ دی ۱۳۹۹ خواهد بود. ایمیلی با آدرس Stickerprize@igap.net هم برای ارسال آثار اعلام شده است.

پوستر دومین دوره جایزه سال «استیکر» با الهام از کهن‌ترین انیمیشن جهان طراحی شده است.

پوستر دومین مسابقه سال استیکر آیگپ

این پوستر را محسن سپاهی طراحی کرده است و نخستین پویانمایی جهان سفالینه‌ای با نقش یک بز محسوب می‌شود که در پنج حرکت به‌سمت درختی می‌جهد و برگ‌های آن را می‌خورد. این جام سفالی که قدمت آن به هزاره‌ی سوم پیش از میلاد برمی‌گردد، در میان یافته‌های کوچک و بزرگ باستان‌شناسان در وسعت ۱۵۱ هکتاری «شهر سوخته» پیدا شده و نظر کارشناسان را بیش از سایر آثار مکشوفه به خود جلب کرده است. جام سفالی به‌عنوان نخستین پویانمایی جهان نیز مطرح شده است.

برخی معتقدند تصاویر منقوش بر این سفالینه بیانگر داستان زیبای باستانی ایرانی با نام «درخت آسوریک» است. تحقیقات نشان داده که این نقش قدیمی‌ترین ایده‌ی هنرمندان باستان برای ارائه‌ی تصویر متحرک و به‌تعبیر امروزی، انیمیشن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات