سامانه‌های آموزش مجازی دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان می‌شود

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات از رایگان ‌شدن سامانه‌های آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد خبر داد.
تبلیغات

۱۴ مهرماه، وزیر ارتباطات از فعال‌ شدن اینترنت رایگان مخصوص دانشجویان سراسر کشور، در هنگام استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها خبر داد. این درحالی بود که اینترنت رایگان تنها مربوط به دانشگاه‌های دولتی می‌شد.

در پی این موضوع، دانشجویان و رؤسای دانشگاه‌های آزاد در سراسر کشور اعتراضات خود را خطاب به وزیر ارتباطات اظهار کردند. پس از همین موضوع بود که تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد به‌ نمایندگی از یک میلیون دانشجو، جلسه‌ای با وزیر ارتباطات برگزار و طی آن، نسبت به ابراز تقاضای خود مبنی بر رایگان ‌شدن اینترنت سامانه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اقدام کردند.

محمد جواد آذری جهرمی در همین زمینه توضیح داد: «حرف دانشجوها درست بود؛ اما موضوع این بود که چون دانشگاه آزاد شهریه و پول تشکیل کلاس‌ها را می‌گیرد، طبیعتاً باید هزینه‌های خود را تأمین کند.» بااین‌حال جهرمی خبر داد که طی صحبت با رئیس‌جمهور، اینترنت سامانه‌های آموزشی دانشگاه آزاد هم از فردا (یک آبان) ازطریق شبکه ملی اطلاعات رایگان خواهد شد.

بااینکه پیش از این، ۱۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان برای اساتید دانشگاه‌ها فعال شده بود؛ برخی اساتید دانشگاه از دریافت بسته‌ی آموزش مجازی جا ماندند؛ جهرمی خبر داد که مهلت ثبت نام برای اساتید به ‌مدت ۱۰ روز تمدید می‌شود. اساتید دانشگاه می‌توانند ثبت ‌نام خود را ازطریق سامانه‌ی موجود در سایت ICTgifts.ir انجام دهند.  

آذری جهرمی از راه‌اندازی کمیته‌ای برای ارائه‌ی گزارش از وضعیت کیفیت شبکه‌ی اینترنت، به‌ دنبال افزایش ترافیک ناشی از تعطیل ‌شدن مدارس خبر داد. این گزارش همین هفته منتشر می‌شود.

با اینکه اینترنت سامانه‌های آموزشی اعلام‌شده به وزارت ارتباطات رایگان شده است، ثبت ‌نشدن اطلاعات تمام آی‌پی‌های آموزشی باعث شد اینترنت دانشجوها در زمان‌هایی همچون تشکیل کلاس‌های مجازی، با نرخ آزاد محاسبه شود. پیش از این، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات به خبرنگار زومیت گفته بود دانشگاه‌ها می‌توانند تنها تا ۳۰ مهرماه نسبت به درج اطلاعات سامانه‌های آموزشی مد نظر خود اقدام کنند. زومیت درحال پیگیری این موضوع است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات