«باسلام» محیطی اجتماعی برای فروش دراختیار کسب‌وکارهای خرد قرار می‌دهد

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
باسلام با ایجاد فضایی اجتماعی برای فروشندگان کسب‌وکارهای خرد، محصولات بومی و صنایع دستی را از ۹۳۲ نقطه‌ی کشور به دست مردم می‌رساند.
تبلیغات

باسلام نام فروشگاهی اینترنتی است که از سال گذشته فعالیت خود را به‌صورت بازاری اجتماعی (Social Marketplace) آغاز کرد. بازار آنلاین خریدوفروش باسلام با فعالیت از چهار سال گذشته و با داشتن ۴۸ هزار غرفه، تعداد ۴۲۰ هزار محصول عرضه کرده است.

اولین نشست باسلام با رسانه‌ها روز پیش، ۲۱ مهر، برگزار شد. در این نشست، گفته شد که باسلام درابتدا تنها صنایع دستی و کتاب می‌فروخت؛ اما با شکست مواجه شد و با واردکردن محصولات بومی و سامان‌دهی فضای پلتفرم توانست تجربه‌ی خوبی برای مشتریان و غرفه‌داران خود به‌وجود آورد.

بازار اجتماعی باسلام با ایجاد بستری برای تولید محتوای کاربران، فید، فالو‌کردن، لایک‌کردن، چت اختصاصی و امکان بارگذاری ویدئو سعی در مرتبط‌کردن غرفه‌دار با مشتریان و دریافت اطلاعات محصول و اعتماد بیشتر به پلتفرم خود دارد.

هدف اصلی باسلام بر فراهم‌کردن بستری برای فروش کسب‌وکارهای کوچک یا حتی اشخاصی است که کسی تصور نمی‌کند صاحب کسب‌وکار باشند. باسلام امسال قصد دارد بر توسعه‌ی هوش مصنوعی و هوشمندسازی پلتفرم خود تمرکز کند تا غرفه‌دار مناسب به مشتری هدف هدایت شود. به‌گفته‌ی محمدرضا آقایا، مدیرعامل باسلام، ۶۵ درصد از اشغال در ایران مربوط به کسب‌وکارهای کوچک است و از این آمار تنها ۲/۵ درصد بازار خرده‌فروشی آنلاین شده؛ درحالی‌که این آمار در آمریکا ۱۶ و در چین بیش از ۳۶ درصد است.

مدیران مارکت پلیس باسلام در نشست باسلام

باسلام با رویکرد «توزیع‌شدگی» در حوزه‌ی تعیین قیمت، ارتباط با مشتری، ارسال محصولات و... سعی می‌کند تا از بار عملیات خود کم و فضای آزادتر و مطلوب‌تری را برای مشتریان و فروشندگان فراهم کند. به‌لطف همین رویکرد، اکنون فروشندگان مختلف غرفه‌های خدماتی برای حوزه‌های لجستیک، محتوا، عکاسی محصول، بسته‌بندی، صادرات، مشاوره و کسب‌و‌کار و آزمایشگاه در باسلام راه‌اندازی کرده‌اند.

درادامه، آمارهایی جالب درباره‌ی باسلام را مشاهده می‌کنید:

  • تراکنش‌های روزانه در مهر امسال برابر با کل تعداد تراکنش‌های شهریور ۱۳۹۸
  • فروش مهر امسال برابر با کل فروش سال ۱۳۹۸
  • رشد صد درصدی تراکنش‌های ماهانه
  • ۱۲،۵۲۶،۶۳۹ جست‌وجو در باسلام
  • اضافه‌شدن ۴ هزار غرفه به‌طور ماهانه
  • اضافه‌شدن ۱۴ هزار محصول به‌صورت ماهانه
  • درآمد غرفه‌های پرفروش ماهانه ۱۵۰ میلیون تومان
  • ثبت بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار گفت‌وگو میان غرفه‌داران در ۳۰ روز گذشته
  • فعالیت غرفه‌داران از ۹۳۲ نقطه‌ی جغرافیایی در کشور

مدیرعامل باسلام در پاسخ به خبرنگار زومیت درباره‌ی کمک به رشد کسب‌وکارهای جدید می‌گوید بسته‌ی رایگان تبلیغات به این کسب‌وکارها تعلق می‌گیرد. همچنین، غرفه‌هایی که فروش کمتر از ۱۰ مورد و ویژگی‌هایی داشته باشند، تخفیف‌هایی دراختیار مشتریانشان قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات