قابلیت چت، تعامل رانندگان ناشنوای اسنپ با مسافران را تسهیل کرده است

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپ چندی پیش امکان چت بین راننده و مسافر را راه‌اندازی کرد؛ حال این تاکسی اینترنتی گزارش داده که امکان چت، به تسهیل کار رانندگان ناشنوا کمک کرده است.
تبلیغات

خدمت تاکسی اینترنتی یکی از مهم‌ترین فرصت‌های شغلی برای معلولان و ناشنوایان در ایران محسوب می‌شود. باتوجه‌به پیشرفت روزافزون خدمات اینترنتی، شرکت‌ها توجه ویژه‌ای به انطباق هرچه بیشتر در ارائه‌ی خدمات خود با نیازهای مصرف‌کنندگان می‌کنند. توجه به محدودیت‌های افراد مختلف و ضرورت‌های زندگی اقلیت‌ها در جامعه نیز ازجمله مواردی است که مسئولیت اجتماعی را می‌طلبد. در همین راستا، اسنپ تاکنون موفق شده تا بیش از ۱۱هزار راننده‌ی معلول را در ناوگان خود به‌کار بگیرد و کمیسیون از آن‌ها دریافت نکند. اسنپ همچنین برای مسافران دارای معلولیت نیز تخفیف‌هایی را درنظر می‌گیرد و همواره سعی دارد تا محیط کاربری اپلیکیشن خود را برای استفاده‌ی این افراد بهبود دهد.

امکان برقراری ارتباط تلفنی با مسافر پیش از آغاز سفر یکی از مهم‌ترین موانع رودرروی رانندگان ناشنوا محسوب می‌شود. ازآنجا که رانندگان امکان برقراری ارتباط تلفنی با مسافران را ندارند، مجبور هستند تا از پیامک استفاده کنند اما ارسال پیامک همواره بدون مشکل پیش نمی‌رود و گاهی اوقات نیز مسافر پیامک را نمی‌بیند؛ درنتیجه سفر ازسوی او لغو می‌شود.

اسنپ که چندی پیش امکان چت درون اپلیکیشن خود را برای کاربران فراهم کرده بود، اعلام کرده که با اضافه‌شدن قابلیت چت در اپلیکیشن، تعداد تماس‌های تلفنی میان راننده و مسافر به‌شدت کاهش یافته و همچنین مانع بزرگی از سر راه فعالیت رانندگان ناشنوا برداشته شده است. امکان چت داخل اپلیکیشن اسنپ که مدتی است فعال شده، به افراد در اقلیت کمک می‌کند تا بتوانند همانند دیگر اشخاص جامعه به کار و فعالیت مشغول شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات