اسپید در سال ۹۸ با طی ۷۰۰هزار کیلومتر کالاهایی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان را حمل کرده است

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامانه توزیع و پخش درون شهری اسپید گزارش مربوط به عملکردش در سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده که براساس آن سفیران این سامانه طی یک سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار کیلومتر مسیر طی کرده‌اند.
تبلیغات

اسپید به‌عنوان یکی از سامانه‌های توزیع و پخش درون شهری فعال در تهران گزارش سالانه‌ی عملکرد خود را منتشر کرده است. براساس داده‌های منتشر شده، سفیران این شرکت موفق شده‌اند تا طی یک سال بیش از ۷۰۰هزار کیلومتر مسیر را در مناطق ۲۲ گانه‌ی شهر تهران طی کرده و در مجموع کالاهایی را به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان جابه‌جا کنند. اسپید اعلام کرده طی سال ۹۸ رشدی ۱۷۰ درصدی را در مقایسه با سال پیش از آن تجربه کرده است، به‌طوریکه در یک سال گذشته‌ی شمسی نزدیک به ۵ درصد از جمعیت کل تهران حداقل یک بار بسته‌ای را از اسپید تحویل گرفته‌اند. 

با توجه به اینکه اسپید یک سیستم توزیع و پخش درون‌شهری است، اغلب مشتریانش را سازمان‌ها و کسب‌وکارها تشکیل می‌دهند و ارائه‌ی خدمت پرداخت در محل از جمله‌ی سرویس‌هایی است که اسپید به مشتریانش ارائه می‌دهد. این شرکت اعلام کرده که ۱۵ درصد از کل درخواست‌ها از این سرویس بهره برده‌اند که ارزش کل تراکنش‌های حاصل از پرداخت در محل ۹ میلیارد تومان بوده است. 

اسپید

داده‌های اسپید نشان از این دارد که تحویل بسته‌ها در بازه‌ی زمانی ۹ الی ۱۵ بسیار پرطرفدارتر است، چراکه طی سال ۹۸، ۶۲ درصد از بسته‌ها در این بازه‌ی زمانی تحویل شده‌ و ۳۸ درصد باقی مانده در بازه‌ی زمانی ۱۵ الی ۲۱ به دست مشتریان رسیده است. اسپید مدعی است که با بهره‌گیری از ویژگی‌هایی نظیر ارسال تجمیعی برای هر سفیر موفق شده تا سفرهای درون شهری را کاهش دهد. آمارهای اسپید نشان از کاهش ۷۰ هزار سفر درون شهری دارد که پیمایش ۱۷۰هزار کیلومتر  مسیر و مصرف ۷هزار لیتر بنزین را به‌همراه داشته است. 

نگاهی به آمار مناطق شهری که بیشترین ارسال را داشته و با ارزش‌ترین خریدها نیز به آن‌ها تعلق داشته، خالی از لطف نیست. اسپید اعلام کرده که بیشترین ارسال از مناطق ۱ و ۶ اتفاق افتاده و کاربران در مناطق ۳ و ۵ نیز با ارزش‌ترین خریدها را با مبلغ بالای دو میلیون تومان به انجام رسانده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات