شرکت‌های واردکننده موبایل تا ۲۰ فروردین تعطیل شدند

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران از شرکت‌های عضو انجمن خواسته است تا بیستم فروردین فعالیتشان را آغاز نکنند.
تبلیغات

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، از هشتم فروردین فعالیت تمامی بخش‌های دولتی و اداره‌ها و فعالیت‌های اقتصادی به‌جز در موارد خاص و حساس، تا بیستم فروردین تعطیل شد. این طرح که از آن با عنوان «فاصله‌گذاری اجتماعی» یاد می‌شود، تا زمان کنترل‌ شیوع کرونا ادامه خواهد یافت.

حال روابط‌عمومی انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای از شرکت‌های عضو این انجمن و دیگر شرکت‌های فعال درزمینه‌ی واردات موبایل و تبلت خواسته است به‌منظور رعایت طرح فاصله‌گذاری مبارزه با کرونا، تا بیستم فروردین مراکز خود را بازگشایی نکنند.

در متن این اعلامیه می‌خوانیم:

پیرو اطلاعیه‌های شماره‌ی ۱ و ۲و ۳ کمیته‌ی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی‌بر اجرای کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط ویژه‌ی کشور با هدف قطع زنجیره‌ی انتقال و گسترش ویروس کرونا و حفاظت از جان کارکنان شرکت‌ها و سایر افرادی که در مسیر رفت‌و‌آمد و انجام فعالیت‌های روزانه با آن‌ها درصورت بازبودن محل کار ارتباط خواهند داشت و همچنین به استناد اطلاعیه‌ی رسمی اتاق اصناف ایران و تهران مبنی‌بر فعالیت‌نکردن اصناف کشور طبق جداول مشاغل اعلامی وزارت کشور تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹، از همه‌ی مدیران عامل و سهام‌داران شرکت‌های واردکننده‌ی موبایل و تبلت و لوازم جانبی تقاضا داریم نظر به مسئولیت اجتماعی خود، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای تعطیل نگه‌داشتن شرکت‌های متبوع یا به‌حداقل‌رساندن فعالیت‌های اضطراری و ضروری را تا پایان هفته‌ی جاری مبذول کنند.

به‌گزارش ایسنا، در این اطلاعیه همچنین آمده است:

شرکت‌ها در ماه اخیر و ماه‌های آتی با مشکلات جدی رو‌به‌رو هستند؛ اما مسئولیت‌های آتی و در خطر قرارگرفتن سلامت کارکنان باتوجه‌به نبود پوشش بیمه مسئولیت و غیرشفاف‌بودن تبعات بعدی و نبود حمایت لازم و کافی سازمان تأمین اجتماعی از نکات مهم برای مدیران شرکت‌ها است. این انجمن امیدوار است دولت محترم ضمن بررسی آسیب‌های جدی به‌وجودآمده و ادامه‌دار به بخش خصوصی کشور، چاره‌اندیشی اساسی و عملیاتی برای حفظ سرمایه‌های بخش خصوصی و جلوگیری از تعدیل کارکنان کند.

رئیس‌جمهور می‌گوید پس از مرحله‌ی فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند به اجرا گذاشته می‌شود. این طرح به‌منظور بازگشت کارکنان و افراد به سرکار و بازگشایی برخی مراکز اجرایی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات