معاون فناوری وزیر ارتباطات: برای ورود گوشی هوشمند ایرانی به بازار منطقه برنامه‌ریزی می‌کنیم

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات از برنامه‌ریزی برای ورود گوشی هوشمند ایرانی به بازار منطقه در راستای توسعه‌ی اکوسیستم تولید موبایل در کشور خبر داد.
تبلیغات

ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات اعلام کرد طرح حمایت از تولید و توسعه‌ی زیست‌بوم موبایل ایرانی، دی‌ماه امسال در کشور کلید خورد و چشم‌انداز اجرای این اکوسیستم علاوه بر رفع نیاز داخل، طراحی برنامه‌ای برای تبدیل ایران به قطب تولید گوشی موبایل در منطقه است. وی گفت:

زیست‌بوم توسعه‌ی گوشی تلفن همراه در کشور، بستری را برای بازیگران مختلف در حوزه‌ی موبایل فراهم می‌کند تا بتوانند در رقابتی کاملا عادلانه و در فضایی کاملا شفاف، به تولید محصول کیفی بپردازند.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه افزود دغدغه‌ی ما به‌عنوان حاکمیت در اکوسیستم تولید گوشی موبایل، صیانت از حریم خصوصی افراد است و اپلیکیشن‌های کاربردی که در این بستر از سوی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند نباید در معرض تهدید باشند. برای استمرار فعالیت کسب‌وکارهای مرتبط با زیست‌بوم توسعه‌ی گوشی موبایل در کشور نیز، باید به مسئله‌ی حریم خصوصی توجه شود.

وی در ادامه بر لزوم افزایش بازیگران در اکوسیستم تولید گوشی موبایل تأکید کرد و در مورد طراحی و تولید سیستم‌عامل بومی اندروید و استفاده از آن روی گوشی‌های تولید داخل، گفت:

دراین‌زمینه دغدغه‌مان صیانت از حریم خصوصی کاربران است و اینکه این موضوع چطور از سوی تولیدکنندگان مدیریت شود، به ابتکار عمل خود آن‌ها بازمی‌گردد. ضمن اینکه از برنامه‌های کاربردی و اپلیکیشن‌های داخلی در لایه‌ی خدمات مناسب روی این گوشی‌ها استفاده می‌شود، کاربر باید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خارج از کشور نیز بهره‌مند شود.
جی ال ایکس شاهین ۲ / GLX Shahin 2

هاشمی همچنین اضافه کرد در توسعه‌ی اکوسیستم گوشی هوشمند، حتما به فکر ورود به بازار منطقه‌ای هستیم و نگاهمان از ابتدای طراحی این زیست‌بوم این بوده که در توسعه‌ی ظرفیت بازار، صرفا توجه‌مان به بازار داخلی نباشد و به بازار منطقه هم فکر کنیم. وی در پایان گفت:

البته به هیچ عنوان در توسعه‌ی زیست‌بوم گوشی موبایل، قصد تصدی‌گری نداریم و این بستر را فراهم کرده‌ایم تا شرکت‌های فعال در حوزه‌ی زیست‌بوم تلفن همراه، بتوانند به ارائه‌ی خدمات در یک بازار رقابتی بپردازند و خودشان انتخاب کنند که چه خدماتی را می‌توانند باتوجه به شرایط، ارائه دهند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات