هزینه پیامک رمز پویا برخی بانک‌ها هنوز برعهده مشتری است

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
بانک مرکزی از ابتدا اعلام کرده بود که ارسال پیامکی رمز دوم یک‌بار مصرف هزینه‌ای برای کاربران نخواهد داشت، حال به‌نظر می‌رسد برخی بانک‌ها همچنان بابت ارسال رمز پویا هزینه پرداخت نمی‌کنند.
تبلیغات

درحالی‌که بانک مرکزی از ابتدای شنیده‌شدن زمزمه‌های اجباری‌شدن رمز پویا اعلام کرده بود که ارسال پیامکی رمز دوم یک‌بار مصرف هزینه‌ای برای کاربران نخواهد داشت، شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی بانک‌های خصوصی همچنان مسئولیت پرداخت هزینه‌ی ارسال پیامک رمز پویا را برعهده نگرفته‌اند.

طی گفت‌وگوی زومیت با مهدی رضائی، کارشناس بانک، مطلع شدیم که ظاهرا برخی بانک‌های خصوصی هزینه‌ی ارسال پیامک رمز پویا را از حساب کاربران کسر می‌کنند؛ این درحالی است که طبق نامه‌ی رسمی بانک مرکزی هیچ هزینه‌ای بابت ارسال پیامک رمز پویا نباید از سوی بانک‌ها دریافت شود و بدین منظور، بانک‌ها باید با اپراتورهای تلفن همراه قرارداد ببندند. اکنون مجادله‌ای میان بانک‌ها و بانک مرکزی مبنی بر سنگین‌بودن بار مالی ارسال پیامک‌ها جریان دارد؛ هزینه‌ی ارسال پیامک به کاربران حتی اگر تعرفه‌ای دارای تخفیف در این زمینه اختصاص داده شود، به‌دلیل شمار بالای درخواست‌ها در کشور سنگین خواهد بود. بانک‌ها هزینه‌ی تراکنش و مانده‌حساب را از حساب مشتری کسر می‌کنند اما بانک مرکزی اصرار قوی برای کسرنکردن هزینه‌ی ارسال پیامک رمز پویا از سوی تمام بانک‌ها دارد. طی شرایط پیش‌آمده و دریافت‌شدن هزینه از کاربر، بانک‌ها ملزم خواهند بود تا هزینه‌ی موردنظر را به وی بازگردانند.

نتایج جلسات و بررسی‌های چند روز اخیر بانک مرکزی به‌زودی اعلام می‌شود اما احتمال قوی وجود دارد که پیامک ارسالی مشتری برای بانک دارای هزینه برای وی و هزینه‌ی پاسخ ارسالی از سرشماره‌ی بانک نیز برعهده‌ی خود بانک باشد.

طبق نتیجه‌ی نظرسنجی زومیت نیز که ابتدای همین هفته انجام شد، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که هنوز رمز دوم پویای خود را فعال نکرده‌اند؛ این درحالی است که به‌گفته‌ی بانک مرکزی، استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف به‌تدریج از هفته‌ی دوم دی تا انتهای همین ماه اجباری می‌شود.

آیا از حساب شما بابت دریافت پیامک رمز پویا در روزهای اخیر هزینه‌ای کسر شده است؟ نظرات خود را درارتباط‌با این موضوع با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات