مسابقه برنامه نویسی جاواکاپ مهر و آبان در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ششمین مسابقه و آزمون عمومی برنامه‌نویسی جاواکاپ، با موضوع برنامه‌نویسی جاوا، مهرماه و آبان‌ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. دانشگاه شهید بهشتی میزبان این دوره از مسابقات خواهد بود.
تبلیغات

جاواکاپ از جمله‌ی مسابقات برنامه‌نویسی است که هر ساله در یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور برگزار می‌شود. پس از آنکه این رقابت در سال ۹۲ و در دانشگاه شریف برگزار شد، حال به ششمین دوره رسیده‌ایم. ششمین دور از رقابت‌های جاواکاپ در دو مرحله‌ی کتبی و عملی برگزار می‌شود. سه دور ابتدایی از این رقابت‌ها فقط به‌صورت کتبی برگزار شده بود. یکی از اهداف اصلی انجمن جاواکاپ، آموزش رایگان و ارتقای سطح کیفی برنامه‎نویسان جاوا جهت حضور در بازار کار از طریق انتشار ویدیوهای آموزشی رایگان، خودآزمون‌ها، برگزاری سالانه آزمون و اعطای گواهی‎نامه است. شرکت‌های مختلف، به‌خصوص حامیان مسابقه، در انتظار نتایج مسابقه و مشاهده کارنامه شرکت‌کنندگان جهت جذب و استخدام هستند.

جاواکاپ در دو مرحله‌ی کتبی و عملی برگزار می‎شود. آزمون کتبی به‌صورت چندگزینه‌ای در تاریخ جمعه ۱۹ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۴ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. به افرادی که حد نصاب لازم را کسب می‌کنند، گواهینامه اعطا می‌شود که در یافتن فرصت‌های شغلی مفید است. سپس تعداد محدودی از افرادی که از آزمون کتبی بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به مسابقه‌ی فینال دعوت می‌شوند که به‌صورت عملی در تاریخ جمعه ۱۰ آبان‌ماه به‌صورت حضوری در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد. اختتامیه آزمون/مسابقات، بعدازظهر همان روز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

جایزه نفر اول مسابقه تا ۶ میلیون تومان، نفر دوم تا ۳ میلیون تومان و نفر سوم تا ۲ میلیون تومان خواهد بود و حداقل به ده نفر اول مسابقه نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

جاواکاپ

البته بسیاری از افرادی که در آزمون‌های جاواکاپ شرکت می‌کنند، فراتر از دغدغه‌ی کسب موقعیت شغلی یا دریافت جایزه، دغدغه‌ی محک و سنجش آموخته‌های خود را دارند. به همین دلیل است که هر سال شرکت‌کنندگانی از سنین مختلف در این آزمون شرکت می‌کنند. به نقل از برگزارکنندکان جاواکاپ، افرادی که تاکنون در آزمون امسال ثبت‌نام کرده‌اند، بین ۱۴ تا ۴۰ سال سن دارند.

در روز مسابقه فینال و پس از آزمون عملی، یک همایش نیم‌روزه علمی موسوم به «جاواویژن» با چند سخنرانی علمی از افراد نخبه صنعت کشور برگزار شده و نهایتا در مراسم اختتامیه هم به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

کاربران زومیت می‌توانند برای شرکت در این رقابت برنامه‌نویسی از کد تخفیف ۲۰ درصدی زومیت با کد zoomit استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام کافی است تا به صفحه‌ی آزمون برنامه‌نویسی جاوا مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به صفحه آزمون برنامه‌نویسی جاوا، مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات