تدکس امیرکبیر ۱۳ اردیبهشت در دارالفنون برگزار می‌شود

جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
تدکس دانشگاه امیرکبیر جمعه ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر در نخستین مدرسه‌ی مدرن ایران «مدرسه‌ی دارالفنون» برگزار می‌شود که برای خرید بلیط این رویداد تنها امروز فرصت دارید.
تبلیغات

«دانه در دل خاک دفن می‌شود اما نه از نور می‌ترسد نه از تاریکی و از هر دو برای رشد استفاده می‌کند. یک بذر با صبر و امید می‌تواند یک جنگل بسازد.»

حکایت تدکس امیرکبیر (TEDx Amirkabir University) و سخنران‌های آن حکایت همان بذر است. ۱۲ سخنران از حوزه‌های تکنولوژی، اجتماعی، هنری و... که از یک سال پیش انتخاب و توسط یک تیم ۴ نفره برای سخنرانی مؤثر خود آماده شده‌اند.

علاوه‌بر آن تدکس امیرکبیر مجالی برای مرتبط کردن افراد از طیف‌ها و حوزه‌های مختلف فراهم کرده است که این مجال منجر به خلق ایده‌ها و موقعیت‌های نو خواهد شد. رویداد TEDx یک گردهمایی یک‌روزه است که در آن سخنرانی‌های کوتاه در خصوصِ ایده‌هایی نو انجام می‌شود؛ ایده‌هایی که بوی بهبود از اوضاع جهان می‌دهند.

در کل دنیا رویدادهای TEDx توسط داوطلبان از یک جامعه محلی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود و با اینکه طراحی و محتوای هرکدام مستقل است اما تمامی آن‌ها دارای ویژگی‌های مشترک هستند.

سخنرانان تدکس از افراد تأثیرگذار جامعه انتخاب می‌شوند و سخنرانی آن‌ها فاقد هر دستور کار تجاری، مذهبی یا سیاسی است.

تدکس امیرکبیر سه دسته مخاطب دارد.

  • دسته‌ی اول، جستجوگران‌ هستند که افراد تأثیرگذار آینده خواهند بود؛ آن‌هایی که دوست دارند با امید و صبر در همین خاک جوانه بزنند.
  • دسته‌ی دوم نخبه‌ها هستند؛ افراد دانشمند و توانمند که تاریکی را تاب آورده، درون خود را شکوفا کرده و جوانه زده‌اند.
  • دستهٔ سوم یعنی توانگران، بستر رشد و شکوفایی را فراهم کرده و کسانی هستند که به رشد بذر و جوانه‌ها کمک می‌کنند.

اگر مخاطب ما و علاقه‌مند به حضور در تدکس امیرکبیر هستید برای آشنایی با سخنران‌ها و ثبت‌نام اولیه تا جمعه ۶ اردیبهشت فرصت دارید ازطریق وب‌سایت رویداد به نشانی www.tedxamirkabir.com به جمع ما بپیوندید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات