مخابرات ۳۵ میلیون قبض کاغذی را جمع می‌کند

دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تهیه‌ی جدول زمان‌بندی حذف قبوض کاغذی با دستور رئیس جمهور و حذف ۳۵ میلیون قبض دوره‌ای در ۴۵ روز خبر داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تهیه‌ی جدول زمان‌بندی حذف قبوض کاغذی با دستور رئیس جمهور خبر داد. به‌گفته‌ی وی در فاز اول این طرح مقرر شده است مخابرات، ۳۵ میلیون قبض دوره‌ای را در مدت ۴۵ روز آینده حذف کند. وی اعلام کرد مذاکره با دستگاه‌های مختلفی انجام شده و برای اجرای این طرح با وزارت نیرو، مخابرات، نفت و شهرداری همکاری خواهد شد. او گفت:

برای افزایش کاربردهای دولت الکترونیک از ظرفیت‌های موجود مانند اپلیکیشن و پیامک استفاده خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات حذف قبوض برق و آب را فاز بعدی این طرح عنوان کرد. وی به‌روز نبودن بانک اطلاعاتی و مشخص نبودن مالکیت کنتورهای برق را از مشکلات قبوض برق دانست. وی گفت:

قبوض برق و آب نیز در فازهای بعدی به این طرح اضافه خواهند شد که مشکل فعلی درباره قبوض، کنتورهای برق است که وزارت نیرو بانک اطلاعاتی صاحبان کنتورها را به‌روزرسانی نکرده و مالکیت کنتورها به‌طور دقیق مشخص نیست و با وزارت نیرو در حال رایزنی برای چاره‌اندیشی برای این مشکل هستیم.
آذری جهرمی

وزیر ارتباطات پیش از این، صرفه‌جویی در حذف قبوض کاغذی را معادل ۱۴۴۰ میلیارد تومان عنوان کرده بود. وی اجرای کامل این طرح را تا اردیبهشت سال آینده پیش‌بینی‌ کرد و گفت:

با دستور رئیس جمهور، جدول زمان‌بندی حذف قبوض کاغذی آماده شده و پیش‌بینی می‌کنیم که تا اردیبهشت سال آینده اجرا شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات