اعلام فراخوان عمومی اپراتور ماهواره‌های مخابراتی

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد که پروانه اپراتوری ماهواره‌های مخابراتی تدوین شده و تا دو هفته آینده فراخوان عمومی بهره‌برداری از این اپراتور، اطلاع رسانی می‌شود.
تبلیغات

بر اساس گزارش مرتضی براری، تدوین پروانه اپراتوری ماهواره‌های مخابراتی اولین گام اجرایی در تحقق این هدف بود که در سازمان فضایی ایران صورت گرفت و ظرف یکی دو هفته آینده فراخوان عمومی آن اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته‌ی وی، یکی دیگر از برنامه‌ها و اهداف سازمان فضایی ایران در راستای رشد و توسعه بخش خصوصی، کاهش تصدی گری در حوزه ایستگاه‌های زمینی است که در صورت استقبال بخش خصوصی برای حضور و سرمایه‌گذاری در این حوزه، سازمان فضایی ایران علاوه بر فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز، نسبت به شناسایی بازارهای هدف در سطح منطقه و جهان برای ارائه خدمات بخش خصوصی و ایجاد رونق اقتصادی در این حوزه، اقدام می‌کند.

رئیس سازمان فضایی ایران سندیکاها و سازمان‌های نظام صنفی، مشاغل را از ارکان اساسی در جهت توانمند سازی بخش خصوصی برای ورود و سرمایه‌گذاری به این حوزه می‌داند و معتقد است که شرکت‌های تولید کننده داخلی توانمندی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و مخابرات در کشور شکل گرفته و این شرکت‌ها می‌توانند در حوزه‌های طراحی و ساخت شبکه‌های ماهواره‌ای، تجهیزات دیتا سنتر، شبکه ایستگاه‌های زمینی و طراحی نرم افزارهای مورد نیاز در حوزه فضایی کشور یاری‌رسان باشند. سازمان فضایی ایران در صدد است تا با شناسایی دیتاهای موجود در کشور و اولویت بندی نیازها، بتواند دیتای مورد نیاز جهت ارائه خدمات به جامعه را تامین کند و آن را در اختیار بخش خصوصی و کسب وکارهای نوپا قرار دهد تا با ایجاد ارزش افزوده شاهد ارائه خدمات کاربردی به جامعه و حل چالش های کشور باشیم .

بر اساس گزارش معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ماهواره‌ها معمولا داده‌های بزرگ (Big Data) تولید می‌کنند و این کلان داده‌ها به‌عنوان ثروت و قدرت در جوامع مختلف محسوب می‌شوند و سازمان فضایی نیز در نظر دارد تا با کمک دیگر بخش‌ها با ایجاد ارزش افزوده روی این داده‌ها، خدمات قابل استفاده و کاربردی ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات