پایان رقابت کاربلدهای حرفه‌ای ایران در اولین المپیاد تکنسین‌ها

یک‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
اولین دوره المپیاد تکنسین‌های ایرانی با برگزاری مراسم اختتامیه پایان یافت. این دوره از رقابت‌ها با شرکت ۲۰۳۲ تکنسین ایرانی در ۴ رشته موبایل و تبلت، لوازم‌خانگی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری برگزار شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در مراسم اختتامیه اولین المپیاد تکنسین‌های ایرانی از نفرات برتر این رقابت‌ها تقدیر شد. در این مراسم مدیران سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، مدیران ارشد شرکت سامسونگ الکترونیکس و نفرات برتر المپیاد حضور داشتند که علاوه بر اهدای جوایز نفرات برتر، اطلاعاتی از جزئیات اجرایی این المپیاد و برنامه‌های مشارکت اجتماعی سامسونگ ارائه شد.

در این مراسم حمیدرضا خانپور، مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهران، ضمن تشریح مراحل اجرایی المپیاد تکنسین‌های ایران، اعلام کرد «این رقابت‌ها در ۳ مرحله و ۴ گرایش موبایل و تبلت، لوازم‌خانگی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری برگزار شد. در مرحله‌ی اول ۲ هزار شرکت‌کننده به صورت آنلاین با یکدیگر رقابت کردند. ۴۰۰ نفر نیز به مرحله دوم راه یافتند و در هر گرایش، ۱۰ نفر به فینال مسابقات رسیدند. مرحله پایانی این مسابقات به‌طور تخصصی، فنی و عملی برگزار شد.»

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهران، توسعه‌ی فرهنگ آچار به دستی و کاربلدی، توسعه‌ی اشتغال و کارآفرینی و افزایش بهره‌وری نیروی کار را از اهداف برگزاری این رقابت‌ها عنوان کرد و گفت:

آموزش مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای موجب انگیزش نیروی کار، رونق و توسعه کسب‌وکار و کارآفرینی و درنهایت رفع فقر در جامعه خواهد شد. با همکاری شرکت سامسونگ، کارگاه‌های آموزشی مجهزی پایه‌ریزی شده که درنتیجه‌ی آن ضمن اجرایی شدن مشارکت اجتماعی سامسونگ در ایران، جوانان ایرانی نیز به اشتغالی مولد و پایدار دست پیدا کنند.
خان‍پور

بومسوک هانگ، مدیرعامل سامسونگ ایران، هم در این مراسم بیان کرد المپیاد تکنسین‌های ایران، بخشی از کمپین کودکان امید و از مجموعه پروژه‌های مشارکت اجتماعی سامسونگ الکترونیکس است. این مسابقات با اهدافی همچون ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در میان تکنسین‏‌های محصولات خانگی شروع به کار کرد که منجر به شناسایی و معرفی برترین تکنسین‌ها و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی بر اساس مهارت‌های تخصصی شد.

مدیرعامل سامسونگ اعلام کرد:

بسیار خرسندم که این المپیاد با استقبال گرم و بی‌سابقه‌ای از سراسر کشور و همچنین مسئولان و رسانه‌ها مواجه شد و توانستیم به اهدافی که داشتیم نزدیک شویم. در تلاشیم تا بتوانیم این موقعیت را سال آینده نیز برای تکنسین‌های مستعد و خوش‌آتیه ایرانی تکرار کنیم.
هانگ

شبنم طباطبایی نژاد، مدیر بخش خدمات پس از فروش سامسونگ نیز در مراسم اختتامیه المپیاد تکنسین‌های ایرانی، باقدردانی از متخصصان و تکنسین‌ها برای حضور در المپیاد تکنسین‌های ایران و نیز آکادمی مهندسی سامسونگ گفت:

تعداد چشمگیر فارغ‌التحصیلان آکادمی، نشان از توجه ویژه جامعه به مهارت‌آموزی دارد. در آکادمی سامسونگ نیز تمامی تلاش ما توسعه‌ی مهارت‌آموزی است. البته برای توسعه‌ی کشورمان، علاوه بر مهارت‌آموزی، به مسئولیت اجتماعی، وجدان کاری و توجه به مشتری نیز نیاز داریم.

در مرحله‌ی مقدماتی این دوره از مسابقات، تعداد ۲۰۳۲ نفر در گرایش‌های نصب و تعمیر کولر گازی، موبایل و تبلت، صوتی و تصویری و لوازم‌خانگی ثبت‌نام کردند. پس از آن، از ۱۰۰ نفر برتر هر گرایش برای شرکت در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شدند. از این بین، ۱۰ نفر برگزیده‌ی هر گرایش، به مرحله نهایی راه بافتند و درنهایت، در مرحله‌ی نهایی، ۱۰ نفر فینالیست هر گرایش (مجموعاً ۴۰ نفر)، به مدت ۴ روز در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای اسکان داده شدند و در آزمون‌های تخصصی و حرفه‌ای ‌شرکت کردند.

گفتنی است در مراسم اختتامیه المپیاد تکنسین‌های ایران، به نفرات اول تا سوم، به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ سکه بهار آزادی، به همراه لوح تقدیر از سوی شرکت سامسونگ اهدا شد و از کارشناسان، هیئت‌داوران و ناظران مسابقه نیز تقدیر به عمل آمد. همچنین، از دانش‌آموختگان آکادمی سامسونگ نیز قدردانی و مدارک فارغ‌التحصیلی به آن‌ها اعطا شد.

کاپ‌های افراد برتر

گرایش

موبایل و تبلت

کولرگازی

لوازم خانگی

صوتی و تصویری

مقام اول

---

محمد رسول حسینی

محمد اعلایی

صادق ابراهیمی

مقام دوم

مهدی مساعدی نمین

---

امیرتاجیک مجد

محمدرضا علیزاده

مقام سوم

---

علیرضا افشار آقاجری

سید علی موسوی

محمد فرزین نواب تهرانی

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات