امکان برقراری مبادلات بین‌المللی مستقیم بانکی تا ۱۰ روز دیگر برای ایرانیان فراهم می‌شود

یک‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
در پی برداشته شدن تحریم‌ها، رئیس کل بانک مرکزی از برقراری سوئیفت تا ۱۰ روز آینده خبر داد. به این ترتیب ایرانیان می‌توانند مبادلات بانکی بین‌المللی مستقیم داشته باشند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی از برداشته شدن تحریم‌های بانکی خبر داد و اعلام کرد که عملیات سوئیفت برای نقل و انتقال پولی بین‌المللی تا ۱۰ روز آینده در بانک مرکزی و بانک‌ها اجرایی خواهد شد.

سیف با بیان اینکه در دوران تحریم هم برخی از بانک‌های کشور در زمینه سوئیفت تحریم نبودند، گفت:

در عین حال برخی بانک‌های دیگر در این زمینه تحریم بودند که بلافاصله پس از برداشتن تحریم‌ها سوئیفت در این بانک‌ها هم قابلیت استفاده دارد. ظرف یک هفته تا ۱۰ روز پس از برداشتن تحریم‌ها، سوئیفت در بانک مرکزی و تمام بانک‌ها انجام می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در طول ۴ سال گذشته ارتباطات بانکی ما با خارج از کشور قطع بود و بانک‌های ما عقب ماندند، تصریح کرد که یکی از اقدامات ما پس از رفع تحریم‌ها به روز شدن بانک‌ها و استاندارد کردن آنها و اصول حاکمیتی در شرکت‌های زیر مجموعه است.

او با اشاره به اینکه به موجب قانون پولی-بانکی کشور بانک‌های خارجی می‌توانند به صورت دفتر نمایندگی، شعبه یا مشارکت و سهامداری در کشورمان فعالیت کنند، اعلام کرد که برخی از کشورهای منطقه و اروپا در زمینه‌های مختلف در این باره اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه با رفع تحریم‌ها ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از منابع بلوکه کشورمان آزاد می‌شود افزود که ۲۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار از این میزان متعلق به بانک مرکزی و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار متعلق به دولت است. او ادامه داد که در دوران تحریم شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و بیش از ۳۰ میلیارد دلار از منابع کشور قابلیت استفاده نداشت.

ولی الله سیف تاکید کرد که بانک مرکزی از منابع ارزی در جهت ایجاد تعادل در بازار و حمایت از کارخانجات و تولید و همچنین ثبات در بازار ارز استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات