افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی برگزیدگان گالری مجازی پارس آنلاین در تهران

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
مطالعه 4 دقیقه
نمایشگاه آثار برگزیدگان گالری مجازی پارس آنلاین روز جمعه ۲۵ دی‌ماه در گالری آس تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه آثار ۲۸ هنرمند جوان که منتخبان هیئت داوران و آرای مردمی هستند به مدت یک هفته در این گالری به نمایش گذاشته شده‌اند.
تبلیغات

گالری پارس آنلاین، یکی از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت اینترنتی است که در تابستان ۱۳۹۴ آغاز بکار کرد. از دیروز جمعه ۲۵ دی‌ماه گالری آس تهران میزبان نمایش آثار برگزیده این رقابت مجازی است که با حضور بیش از ۸۰۰ هنرمند و بیش از ۲۵۰۰ اثر هنری برگزار شد.

رضا فاتح، مدیرعامل پارس‌آنلاین در نشست خبری و افتتاحیه این گالری به اهمیت برقراری ارتباط با مخاطبان پرداخت و اعلام کرد که شرکت‌های تجاری علاوه بر ارائه کالا یا خدمات مناسب در برابرجامعه خود مسئول هستند و برای بهبود زندگی مردم بایدکاری انجام دهند.

فاتح ادامه داد که سال گذشته در حمایت از ورزش اسکی کمپینی را به‌راه انداختیم و امسال نیز سعی کردیم درقالب پروژه گالری پارس‌آنلاین به هنرمندان نقاش جوان و مستعد کمک کنیم تا درکارخود پیشرفت کنند و شرایط حضور آنها را در گالری‌های مهم ایران و جهان فراهم کنیم که نمایش این ۳۰ اثر برگزیده در گالری آس با همین هدف انجام شده است.

مدیرعامل پارس آنلاین در مورد ایده شکل‌گیری این کمپین توضیح داد:

ایده شکل‌گیری این کمپین بعد از اجرای «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» شکل گرفت. چون این طرح آرامش خاصی به فضای شهر بخشید، ما هم تصمیم گرفتیم به‌عنوان بخشی از جامعه از این حرکت مثبت ایده بگیریم. به همین خاطر بعد از فراخوان برای یک رقابت مجازی، بخشی از بیلبوردهای پارس‌آنلاین را برای نمایش آثار منتخب این کمپین اختصاص دادیم. ما معتقدیم باید عمل به مسئولیت اجتماعی را با صدای بلند اعلام کرد تا دیگر شرکت‌های بخش خصوصی نیز برای توسعه هنر، فرهنگ و ورزش کشور کمک کنند.

سعید روانبخش، عضو هیئت داوران نیز در مورد حمایت پارس آنلاین بیان کرد که حضور موثر شرکت‌های خصوصی در فضای هنر، باعث رشد هنرمندان و رونق در اقتصاد هنر خواهد شد.

روانبخش افزود که اختصاص فضاهای ارتباطی و طراحی برنامه‌های حمایتی، بهترین شیوه برای کمک به رشد هنرمندان و ایجاد فضای مناسب برای خلق آثار هنری است. ارائه آثار هنری همیشه دغدغه هنرمندان جوان و کمتر شناخته شده‌ است و پارس‌آنلاین به‌عنوان حامی در این کمپین فرصت بسیار خوبی را برای این نقاشان جوان و خلاق فراهم کرد.

علیرضا بیطرفان، مجری کمپین گالری پارس‌آنلاین درباره برنامه حمایتی این شرکت به برگزیدگان رقابت مجازی این کمپین اشاره کرد که در این کمپین سعی شده، تنها به حمایت مالی بسنده نشود و هنرمندان مستعد و جوان بتوانند از فرصت‌های آموزشی موثر برای رشد خلاقیت و حضور در بازار هنر بهره‌مند شوند.

به گفته بیطرفان تلطیف فضای بصری شهر در مدت زمان اکران بیلبوردها نیز، از دیگر موارد مثبت این کمپین بود که در راستای هدف پارس‌آنلاین برای ایجاد یک راه ارتباطی تازه در شهر برای تعامل و عمل به مسئولیت اجتماعی شکل گرفت.

او ادامه داد:

در این کمپین علاوه بر امکان نمایش آثار در گالری آس، یک کارگاه دو روزه درباره رابطه بین هنر، هنرمند و مخاطب و البته روش‌های خلق و گزینش آثار هنری برای بازنمایی و نمایش بهتر این آثار، توسط فرشته موسوی، مدیر هنری بنیادMOP نیز برای هنرمندان منتخب برگزار خواهد شد. ۶ برگزیده کمپین، ۲۳ تا ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۴ طی یک برنامه چهار روزه که توسط پارس آنلاین طراحی و حمایت شده است شرکت خواهند کرد. در این برنامه که در کشور امارات برگزار می‌شود، هنرمندان برگزیده در حراجی سالیانه بنیادMOP حاضر خواهند شد و طی یک تور آموزشی از بینال شارجه، شب افتتاحیه السرکل و نمایشگاه هنری دبی بازدید می‌کنند. هنرمندان می‌توانند از اطلاعات کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات آموزشی این نمایشگاه که توسط هنرمندان طراز اول دنیا اجرا می‌شود بهره‌مند شوند.

در حاشیه مراسم افتتاحیه گالری، دو نفر منتخب کمپین به صورت نمادین جوایز خود را دریافت کردند و جوایز۲۰ نفر از کاربرانی که در رای‌گیری مردمی شرکت کرده بودند و به قید قرعه انتخاب شدند، نیز اهدا شد. این پروژه با مشارکت بیش از ۸۰۰ هنرمند جوان از سراسر ایران با بیش از ۲۵۴۷ اثر هنری به سرانجام رسید.

بیش از ۹ هزار نفر از کاربران اینترنت برای انتخاب اثر برگزیده بخش مردمی در وب‌سایت پارس آنلاین رای خود را ثبت کردند و از میان ۸۰ اثر برگزیده که در مرحله نخست توسط هیئت داوران در گالری مجازی پارس‌آنلاین قرار گرفته بود، اثر مورد علاقه خود را انتخاب کردند.

۳۰ طرح منتخب این کم‍پین هنری در اینترنت از ۲۵ دی‌ماه به مدت یک هفته در گالری آس تهران برای بازدید عموم به نمایش درآمده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات