بر اساس گزارش مرتضی براری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در فاز اول در راستای حمایت از حقوق مشترکان به منظور حذف پیامکهای انبوه، مصوبات ۱۳۳ و ۱۴۷ در تاریخ 90/11/25 و 91/6/5 را ارائه کرده است تا مشترکان بتوانند با ارسال کدهایی همه پیامکهای تبلیغاتی خود را حذف کنند.
وی به فاز دوم فعالیت وزارت ارتباطات اشاره و اعلام کرد که وزارت ارتباطات در شهریور ماه امسال از اپراتورها خواست تا سامانهای را طراحی کنند و مشترکان با استفاده از آن بتوانند پیامکهای تبلیغاتی را مدیریت کنند. در این راستا اپراتورها نیز اقدامات لازم را انجام دادهاند و این سامانه در آیندهای نزدیک بهره برداری میشود. البته مشترکان با لحاظ کردن سرشماره پیامکهای تبلیغاتی میتوانند خودشان پیامکها را مدیریت کنند.
براری درخصوص قیمت پیامکها گفت:
وی در مورد پیامکهای مربوط به سرویسهای ارزش افزوده اعلام کرد که این گونه سرویسها پس از اطلاع رسانی توسط اپراتور صرفاً به تقاضای خود مشترک فعال سازی میشود و با فعال سازی آن نیز در پایان هر پیامک درباره تداوم این سرویس نیز از مشترک سوال میشود.
به گفتهی وی و بر اساس گزارش وزیر ارتباطات، نظارت بر محتوای پیامکها، مطابق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، بر عهده وزارت ارشاد است و کمیتهای زیرنظر وزیر ارشاد تشکیل شده که وزارت ارتباطات نیز عضو این کمیته است.
نظرات