خودرو در لیست ممنوعیت واردات از آمریکا قرار ندارد

سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
در دو روز گذشته جنجالی پیرامون واردات رسمی شورولت به ایران و اعطای مجوز رسمی برای ورود این برند آمریکایی پیش آمده و عده‌ای معتقدند که خودروهای آمریکایی در لیست ممنوعیت کالا قرار دارند. قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در این باره اعلام کرد که خودرو در لیست کالاهای صنعتی ممنوعه قرار نگرفته است. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

طی دو ماه گذشته رهبر معظم انقلاب بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا تأکید داشتند که پس از آن وزارت صنعت، معدن و تجارت نام ۲۲۷ قلم کالا که واردات آن از آمریکا ممنوع خواهد بود را به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد.

اعطای مجوز ورود شورولت به ایران در این چند روز کمی جنجال به پا کرده است و برخی معتقدند این کار به معنای دور زدن ممنوعیت ورود کالا از آمریکاست؛ هر چند که این کالاها قرار است از خاک کره‌جنوی و شعبه جنرال موتورز در این کشور وارد ایران شود.اما قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که خودر در لیست کالاهای صنعتی ممنوعه نیست.

مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد ممنوعیت واردات کالا از آمریکا و این که چگونه این مجوز صادر شده، گفت:

تا ‌آنجایی که اطلاع دارم خودرو جزء لیست کالاهای صنعتی ممنوعه که به سازمان توسعه تجارت معرفی شده قرار نگرفته است و بنابراین مشمول محدودیت نیست. از آنجایی که هیچ برندی آمریکایی در ایران نمایندگی مجاز ندارند، یک واسطه عمانی نمایندگی این دو محصول شورلت را در ایران ایجاد کرده و توانسته است، امکان واردات را فراهم کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات