با دستور رگولاتوری، مکالمه نامحدود درون شبکه سه اپراتور موبایل مسدود شد

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
با دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سه اپراتور تلفن همراه مکالمات نامحدود یا طولانی درون شبکه خود را متوقف کردند و تا اطلاع ثانوی این طرح‌ها از سوی همراه اول، رایتل و ایرانسل ارائه نمی‌شود.
تبلیغات

همراه اول با طرح «هدف رو بزن»، ایرانسل با طرح «مکالمه شگفت انگیز» و رایتل با طرح «خانواده دکا» نسبت به ارائه تماس‌های نامحدود یا طولانی مدت اقدام می‌کردند که این طرح‌ها با دستور رگولاتوری فعلا متوقف شده است.

گسترش برنامه‌های پیام‌رسان با قابلیت تماس رایگان و نفوذ بیش از پیش شبکه‌های اجتماعی، باعث شد که اپراتورهای تلفن همراه برای جلوگیری از افت درآمد و زیان‌های مالی ناشی از کاهش تماس و ارسال پیامک اقدام به ارائه طرح‌ تماس‌های طولانی و نامحدود درون شبکه با قیمت پایین‌تر از تعرفه کنند.

جدیدا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بدون ارائه توضیحات به اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرده است که این طرح‌ها را متوقف سازند.

تسنیم در گزارشی مدعی شده که ایرانسل از روز ۲۳ آذر امسال طرح مکالمه شگفت انگیز را متوقف و طرح بسته‌های ترکیبی تماس، پیامک و اینترنت همراه را جایگزین کرده است. رایتل نیز به طور کلی طرح‌های خانواده دکا را از لیست سرویس‌های خود برداشته است. همراه اول نیز جمله «طرح مکالمه ویژه به زودی در اختیار مشترکان همراه اول قرار خواهد گرفت» را در بخش مربوط به فعالسازی USSD «طرح هدف رو بزن» قرار داده است.

رگولاتوری از اپراتورها خواسته تا اجرای طرح تماس‌ نامحدود درون شبکه را متوقف کنند. هر چند که به آنها متذکر شده‌اند مشترکانی که هم‌اکنون از این طرح استفاده می‌کنند باید تا پایان یک ماه از آن بهره‌مند شوند اما طرح برای مشترکان جدید فعال نشود.

باید منتظر بود و دید که دلایل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای توقف این طرح‌ها چه بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات