برای اولین بار همایش چهره‌های ماندگار ICT برگزار می‌شود

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
اولین همایش سراسری چهرهای‌ ماندگار، نام آوران و کارآفرینان فناوری، خدمات رایانه‌ای و ارتباطات کشور با مشارکت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران و مرکز متخصصین فناوری و ارتباطات گروه متخصصین ایران، اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.
تبلیغات

اولین همایش سراسری چهرهای‌ ماندگار، نام آوران و کارآفرینان فناوری، خدمات رایانه‌ای و ارتباطات کشور، با هدف معرفی چهره‌های برتر فعال در فناوری اطلاعات و ارتباطات و رده‌بندی شرکت‌های فعال در این زمینه با همکاری اتحادیه صنف فناوران رایانه و مرکز متخصصین فناوری و ارتباطات گروه متخصصین ایران برگزار خواهد شد.

ایمان مصدری رئیس گروه متخصصین ایران اعلام کرد که در اولین همایش سراسری چهرهای‌ ماندگار، نام آوران و کارآفرینان فناوری، خدمات رایانه‌ای و ارتباطات کشور با هدف مشخص کردن مشکلات و تهدیدهای پیرامون شرکت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل می‌شود و قرار است علاوه بر تعیین چهره‌های برتر حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت‌های این حوزه نیز دسته‌بندی شود.

او در این رابطه توضیح داد:

شرکت‌های برتر این حوزه نشان ۳ ستاره و شرکت‌های متوسط ۲ ستاره و شرکت‌های ضعیف تر نشان ۱ ستاره ارائه می‌شود که این رتبه‌بندی بر اساس ارزیابی کمیته داوری این همایش است. همچنین از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان‌های تابعه، مخابرات و سازمان‌های فعال در این زمینه هر کدام ۵ نفر به عنوان افراد برتر انتخاب و به مردم معرفی می‌شوند.

مصدری در پاسخ به سئوال خبرنگار زومیت در مورد ملاک‌های ارزیابی این همایش پاسخ داد که سیاست‌های اقتصادی کشور، میران کارآفرینی و ارزآوری شرکت‌ها، توجه به بخش آموزش، توجه به تحقیق و توسعه و موضوع فعالیت شرکت‌ها در ارزیابی ملاک قرار داده می‌شود؛ این ملاک‌ها بیشتر کاربردی و اقتصادی است و با ملاک‌های شورای عالی انفورماتیک که علمی است متفاوت خواهد بود.

مجید حاج محمدی معاون توسعه‌ی راهبردی گروه متخصصین ایران و مشاور اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه در پاسخ به سوال دیگر زومیت در مورد داوری مبتنی بر دریافت پول و فروش ستاره‌های ارزیابی که در جشنواره‌ها و همایش‌های دیگر ایران رایج است گفت:

داوری در این همایش بدون دریافت هزینه انجام می‌شود. شرکت‌های فناوری و افراد برتر معرفی شده از سوی سازمان‌ها بدون دریافت هزینه‌ای توسط کمیته داوری ارزیابی می‌شوند و مانند دیگر جشنواره‌ها حضور برای ارزیابی پولی نیست؛ هر چند که ما برای همایش خود اسپانسرهایی داریم؛ ولی تضمینی برای دریافت جوایز توسط حامیان مراسم نیست. چرا که این یک رویداد اطلاع رسانی است نه یک مراسم تبلیغاتی. ما نمی‌خواهیم این همایش به سیمنار یا همان کلمه‌ی رایج سمیناهار تبدیل شود. ما در بیانیه‌ی پایانی خود نیز تنها نظر دبیرخانه و کمیته‌ی داوری را مطرح نمی‌کنیم؛ بلکه قصد داریم نظرات بیش از ۷۰ برند را دریافت کرده و در آن اعمال کنیم. ضمنا تاکید دارم که قرار نیست هر حامی مالی، جایزه یا نشان ۳ ستاره دریافت کند.

مصدری در ادامه‌ی توضیحات حاج محمدی اضافه کرد که کمیته‌ی داوری و ارزیابی از حامیان مالی و اسپانسرها اطلاع نخواهند داشت تا انتخابی عادلانه برای ارزیابی‌ها شکل گیرد. حامی مالی این مراسم شدن اجباری نیست و شرکت‌هایی که ارزیابی می‌شوند قرار نیست حتما حمایت مالی داشته باشند.

اولین همایش سراسری چهرهای‌ ماندگار، نام آوران و کارآفرینان فناوری، خدمات رایانه‌ای و ارتباطات کشور یکم اسفندماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات