کمپین #۱۱ایران در راستای آگاه سازی اجتماعی نسبت به معلولان راه‌اندازی شد

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپین #۱۱ ایران با هدف آگاه‌سازی مردم نسبت به دلایل حضور اندک معلولان در اجتماع و وجود مشکلات فراوان این افراد درحوزه‌های مختلف، آغاز به کار کرده است.
تبلیغات

کمپین #۱۱ ایران که با هدف آگاه سازی مردم نسبت به دلایل حضور اندک معلولان در اجتماع و وجود مشکلات فراوان آنها درحوزه‌های مختلف، طراحی شده است، در پنجمین گردهمایی سالانه مشتریان چارگون مورد توجه و حمایت نمایندگان سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی قرار گرفت.

دامور درویشی، مدیرعامل موسسه خیریه همگام، اعلام کرد که کمپین ۱۱ ایران نیز برای جلب توجه جامعه نسبت به مشکلات اجتماعی، شغلی، شهری و سایر معضلات معلولان راه‌اندازی شده است. به گفته‌ی درویشی، ۱۱ درصد از جمعیت ایران دچار معلولیت هستند که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله نوع نگاه مردم، فقدان امکانات مناسب شهری، فرهنگی و ورزشی و موارد اینچنینی در اجتماع کمتر دیده می‌شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه همگام با اشاره به این نکته که شهرهای ایران برای معلولان مناسب سازی نشده‌اند، توضیح داد:

متاسفانه شرایط برای معلولان به گونه‌ای است که برای استفاده از خدمات سازمان‌ها، ادارات، رستوران‌ها، بازارها، پارکینگ‌ها، خیابان‌ها، زیرگذرها، پله‌های عابران و دیگر معابر نیاز به همراه دارند یا اگر تنها باشند دچار مشکل می‌شوند. میزان افسردگی یه فرد معلول در بهترین حالت ۱۶ برابر یک فرد نرمال است؛ چرا که او هر چقدر هم تلاش کند و بهترین باشد در جامعه معلولان، بهترین است و مردم او را از خود نمی‌دانند. مجموع این تلاش‌ها، نقطه‌ی امیدی برای جلب توجه عموم جامعه به معلولان و مشکلات و افزایش ظرفیت پذیرش آنها در اجتماع است.

شاهین طبری، رییس هیات مدیره چارگون نیز در نشست خبری این گردهمایی ضمن دعوت از همه اصحاب رسانه برای حمایت از کمپین ۱۱ ایران تاکید کرد که توجه به این موضوع نه تنها مسئولیت اجتماعی چارگون بلکه مسئولیت همه افراد جامعه است‌.

به گفته طبری، این کمپین به همه ما یادآوری می‌کند معلولان بخش بزرگی از جامعه‌ی ما را تشکیل می‌دهند که به دلیل معضلات فرهنگی، اجتماعی و نبود امکانات مناسب شهری و شغلی، در میان ما کمتر دیده می‌شوند. مسائل فرهنگی بیشترین عامل بازدارنده برای حضور معلولان در جامعه است، به طوری‌که ممکن است امکانات و خدماتی برای آنها تدارک دیده شده باشد اما از جانب سایر مردم، حقوق معلولان برای استفاده از این امکانات رعایت نشود.

طبری با بیان اینکه مسائل فرهنگی بیشترین عامل بازدارنده برای حضور معلولان در جامعه است، تاکید کرد که معمولا کارفرمایان به افراد معلول اعتماد نمی‌کنند، توانمندی او را باورندارند و به همین دلیل امکان دستیابی به فرصت‌های شغلی برای معلولان به حداقل می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات