وزیر ارتباطات روند ثبت نام و دریافت کارت هوشمند را بررسی کرد

سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری امروز با حضور در یکی از مراکز پستی تهران در جریان شکایت مردم از روند ثبت نام و دریافت کارت هوشمند قرار گرفت.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی امروز بدون هماهنگی در یکی از مراکز پستی تهران حاضر شد و روند ثبت نام کارت هوشمند ملی را مورد بررسی قرار داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

در ابتدای ساعات کاری صبح امروز و به‌منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سرزده به مرکز پستی چهارراه لشکر مراجعه کردم که چند اشکال به‌صورت مشهود ملاحظه کردم.

وی همچنین اعلام کرد:

اول اینکه در مرحله پیش ثبت نام هر چند این امکان به‌صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفاتر پستی و چه در دفاتر پیشخوان، مبالغی دریافت می‌شود که نظام‌مند نیست.

جهرمی با اشاره به گفته یکی از حاضران افزود:

یکی از بانوان اظهار می‌کرد که برای مرحله پیش ثبت نام در دفتر پیشخوان از وی ۲۵ هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفه‌ای چهار هزارتومانی اخذ می‌شد.

وزیر ارتباطات اعلام کرد:

از مدیرعامل پست خواستم که در دفاتر شرکت ملی پست رایانه‌هایی تعبیه شود و این امکان فراهم باشد تا مردم شخصا بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند یا اینکه در صورت عدم توانمندی از کمک سایرین استفاده کنند. همچنین اطلاع‌رسانی در این خصوص که پیش ثبت نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد.

به گفته‌ی وی، برای دفاتر پیشخوان نیز برای این خدمت تعرفه مصوب و ابلاغ شود تا به‌صورت سلیقه‌ای مبالغ اخذ نشود که در این خصوص بنا شد با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دومین موضوع را عدم پایداری و قطعی های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر اعلام کرد که باعث می‌شد مردم در زمان مراجعه در زمان مشخص‌شده بلاتکلیف و معطل باشند، گفت:

طی تماسی با رئیس سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از بروزرسانی‌های نرم‌افزاری است و بنا شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال، موضوع بررسی و حل شود.

جهرمی افزود:

به‌طور کلی شکایات مردم بجا بود و کیفیت خدمات مطلوب نبود. امیدوارم با اقداماتی که همکاران ما در شرکت ملی پست و عزیزان پرکار سازمان ثبت احوال طی هفته پیش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع شود و با اصلاح روال‌های فعلی، فرآیند دریافت کارت هوشمند ملی تسهیل شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات