آذری جهرمی: وضعیت تلفن، اینترنت و تلویزیون برخی مناطق کشور مناسب نیست

یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات اعلام کرد که در بررسی ۶۴ هزار روستا در کشور، مشخص شد برخی مناطق از نظر تلفن، اینترنت و تلویزیون موبایل در وضعیت مناسبی نیستند.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی در همایش مدیران وزارت ارتباطات، اعلام کرد که ۶۴ هزار روستا و آبادی بر اساس وضعیت زیرساخت ارتباطات از نظر تلفن، اینترنت و تلویزیون موبایل در سه سطح قرمز زرد و نارنجی تقسیم‌بندی می‌شود.

بر اساس گزارش وی، برخی مناطق در سطح قرمز هستند که نشان می‌دهد شرایط در مناطق کمتر برخوردار مطلوب نیست.

وزیر ارتباطات همچنین تأکید کرد که مدیران کل ICT نماینده وزیر در استان‌ها هستند و در لایحه بودجه امسال تمهیداتی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها دیده‌ شده است.

وی اولویت دیگر را دولت الکترونیکی و دولت همراه دانست که باید از ظرفیت هماهنگی شورای آی‌تی و ظرفیت راهبری شورای عالی فضای مجازی استفاده کند؛ بنابراین دهه فجر دولت همراه با هر مقدار سرویس راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که در زمان زلزله، دیتای موبایل ۴۰ درصد کاهش و میزان مکالمات ۳۵ درصد افزایش یافت و این تجربه نشان داد مردم در شرایط بحران تمایل به استفاده از صوت دارند.

وی همچنین از تصویب سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات و ارسال این سند برای رئیس جمهور خبر داد و گفت:

با این سند اقدامات اولویت‌دار برای اجرا مشخص می‌شود و علاوه بر این ساختار تشریفاتی مناسب برای اجرای این پروژه حاصل می‌شود.

به گفته‌ی وی، ریاست شورای راهبری این سند با وزیر ارتباطات و متشکل از ۵ ناظر مستقل است تا هر سازمان کار خود را انجام ندهد و بگوید منطبق بر شبکه ملی اطلاعات است.

وی اظهار امیدواری کرد که در یک برنامه ۲ ساله به نقطه مطلوب برسیم و با تأکید به در دستور کار قرارگیری مرکز تقویت توانمندسازی کسب و کارهای نوپا، گفت: «اخیرا معاون وزیر رفاه اعلام کرده که کسب و کارهای نوپا باید بیمه باشند که به دنبال ساده‌سازی قوانین برای آن‌ها باشیم.»

جهرمی همچنین اعلام کرد موضوع تغییر اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران در جلسه امروز هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفت و تأکید کرد: «در حمایت از کسب و کارهای نوپا نگران برچسب زدن نباشید؛ البته پاک‌دستی شرط ما است و اگر به مسیر خلاف بروید اولین نفری که برخورد می‌کند من هستم.»

وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد که سرشماره اصلی یکی از اپراتورهای موبایل به دلیل ایجاد مزاحمت پیامکی برای مردم مسدود شده است.

وی با اشاره به اجرای تعرفه‌های جدید اینترنت نامحدود که بر مبنای سرعت واگذار می‌شود، گفت:

در تهران بر رعایت سرعت نظارت می‌کنیم؛ اما در استان‌ها مسئولیت را به مدیران ICT واگذار می‌کنم و وظیفه‌ای که شرعا بر گردنم بوده، به آن‌ها می‌سپارم و بازرسی نیز باید بازرسی کند.

جهرمی گفت:

همه مدیران برای نظام و مردم کار می‌کنند؛ اگر سمت، پست و ظرفیتی هست برای کشور است و از این رو دعواهای سر پست را اصلا نمی‌پذیرم و برخورد می‌کنم. برای مثال یک سازمان ۳۷ سال یک زمین را داشته و اکنون که سازمان دیگری برای اشتغال‌زایی دست روی آن گذاشته ،۶۰ طرح برای آن آورده‌اند. مدیر سازمان نیز می‌گوید اگر زمین را از دست بدهم کارمندان من را بی‌عرضه می‌دانند؛ درحالی‌که این مدیر ۳۷ سال به کشور ظلم کرده که زمین را بلا‌استفاده نگه داشته است.

وزیر ارتباطات افزود: «در سمتی که هستیم، برای آینده و در قبال مردم و وجدان خود مسئولیت داریم و کاری کنیم که بماند نه کاری که بمانیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات