احداث هشت شرکت‌ حوزه ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام

یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلنگ احداث همزمان ۸ شرکت حوزه ICT را در منطقه اقتصادی پیام به زمین زد و مرکز خدمات تجاری بین‌الملل پیام را افتتاح کرد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، با اشاره به اهمیت وجود مجموعه اقتصادی پیام در استان البرز، اعلام کرد که منطقه ویژه اقتصادی پیام براساس برنامه مصوب در ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات، بخش مهمی از کریدورهای اصلی توسعه فناوری اطلاعات در کشور است‌.

وی افزود:

سرمایه‌گذاری بزرگی در این بخش انجام می‌شود که در صورت تحقق، ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند و با توجه به ظرفیت‌های موجود و مقررات ویژه‌ای که در این مناطق وجود دارد و همچنین وجود نیروی کار مناسب، طوری برنامه‌ریزی شده است که تولیدات عرصه‌ی فناوری اطلاعات به‌خصوص اینترنت اشیاء و سرویس‌های جدید در این حوزه در این منطقه انجام شود.

آذری جهرمی اعلام کرد که منطقه ویژه‌ی اقتصادی پیام در پروژه اقتصاد مقاومتی به‌صورت ملی است که فاز نخست مطالعاتی آن به اتمام رسیده و فاز دوم آن آغاز شده است که بعد از فاز سوم، وارد مراحل اجرایی می‌شود.

هشت شرکت حوزه ICT که کلنگ احداث همزمان آن‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پیام به زمین زده شد، شامل شرکت‌های مادیران، شاتل، گسترش ارتباطات مبنا، فناوران سیستم رهیاب سیستم، هورپندار، اندیشه نگار پارس، برهان نوآوران، داده گستر عصر نوین (های وب) می‌شوند.

در فرودگاه پیام نیز خرید تجهیزات کمک ناوبری روشنایی باند و اصلاح شبکه برق عملیاتی، راه‌اندازی مجدد خط کارگو و بهسازی برج مراقبت، نصب تجهیزات سوییچینگ و تجهیزات رادیویی به‌طور کامل به پایان رسیده است و تا سه ماه دیگر بهسازی باند و خطوط پروازی نیز به اتمام می‌رسد.

گزارش‌ها حاکی هستند که اکنون یک واحد سوخت‌رسانی هواپیما راه‌اندازی شده و واحد دیگر در حال استانداردسازی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات