معاون همراه اول: سرمایه‌ گذاری روی شبکه 4G اقتصادی نیست

سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
معاون فناوری اطلاعات همراه اول معتقد است که بر اساس آمارهای سال ۹۳ و ۹۴، هم اکنون سرمایه‌گذاری روی سرویس‌های شبکه‌ی 4G اقتصادی نیست ولی در آینده اقتصادی می‌شود.
تبلیغات

به گفته فیروز آبادی، آنچه آمار مربوط به پارسال و امسال نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری در سرویس‌های شبکه‌ی 4G همچنان اقتصادی نیست اما تا دو سال آینده اقتصادی خواهد شد.

سید علی فیروزآبادی گفت:

سرمایه‌گذاری‌ همراه اول برای توسعه و نوسازی به دو حوزه شبکه و فناوری اطلاعات تقسیم می‌شود. سرمایه‌گذاری‌های فناوری اطلاعات در بخش‌های شارژینگ و بیلینگ، امور مشترکین، ERP (سیستم‌های مدیریت منابع سازمانی)، پردازش اطلاعات بر مبنای استخراج هوش تجاری و سایر سامانه‌های فناوری اطلاعات انجام می‌شود. در این بخش و تکنولوژی‌های 3G و 4G سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در سال‌های گذشته انجام شده که در حال نوسازی شبکه هستیم.

طبق اعلام معاون فناوری اطلاعات اپراتور اول موبایل، طی دو سال آینده راه‌اندازی ۱۰ هزار BTS نسل چهارم، هفت هزار BTS نسل سوم و نصب تجهیزاتی برای تسهیل دسترسی مشترکان به دیتای نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی اجرا می‌شود. همراه اول خودش را آماده رقابت در حوزه پهنای باند می‌کند تا همچنان بتواند در این حوزه به عنوان بزرگترین اپراتور کشور مطرح باشد.

فیروزآبادی درباره‌ی تاخیر در راه‌اندازی نسل چهارم موبایل نسبت به ایرانسل و موضوع کاهش مشترکان این شبکه گفت:

برنامه جدیدی برای توسعه پهنای باند داریم که در آن راه‌اندازی شبکه‌ی 4G را در نظر داریم. معتقدیم سرمایه‌گذاری ایرانسل در حوزه نسل چهارم تلفن همراه، طی یکی دو سال اخیر ارزش اقتصادی را برای این اپراتور در بر نداشته است اما در حال حاضر با بازاری که برای دیتا به وجود آمده، سرمایه‌گذاری روی پهنای باند این نسل بیشتر اقتصادی می‌شود. رویکرد ما برای سرمایه‌گذاری در این حوزه بر مبنای بازگشت اقتصادی بوده است. لذا آنچه آمار مربوط به سال گذشته و امسال نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری برای توسعه سرویس‌های شبکه 4G همچنان اقتصادی نیست اما طی یکی دو سال آینده اقتصادی می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات همراه اول معتقد است، عدم توجه این شرکت به سرویس‌های شبکه 4G به معنای عقب ماندگی نیست. بر اساس اعلام او این شرکت تا کنون کارهای مربوط به این بخش را شروع کرده و به سرعت برنامه‌اش را جلو می‌برد اما خدمات همراه اول در این نسل همچنان آزمایشی است.

به گفته او، پارسال مصرف دیتا از ابتدای سال تا انتهای آن تقریبا هفت برابر شده و امسال نیز تقریبا ۲.۵ برابر رشد مصرف داشتیم و این نشان از آمادگی فضای کشور برای ارائه خدمات 4G دارد. همراه اول نصب شبکه 4G را شروع کرده و طی چند ماه آینده استفاده تجاری آن را شروع خواهدکرد.

وی در مورد فضای رقابتی اجرای ترابردپذیر شماره‌های موبایل گفت:

بعد از اجرای ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) و ورود به فضای رقابتی‌تر سهم بازارمان را حفظ می‌کنیم زیرا راهکارهایی نظیر ارتقای کیفیت دیتا، افزایش پوشش شبکه 3G و پیاده‌سازی وسیع شبکه 4G را در نظر داریم. در ضمن اگر پوشش و کیفیت 3G را طی یک سال آینده به حد کافی برسانیم، رقابت‌پذیری ما حفظ خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات