مخابرات تعرفه های جدید اینترنت خود را اعلام کرد (به‌روزرسانی: تعرفه‌ها تغییر کرد)

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از های وب و شاتل، حال شرکت مخابرات تعرفه‌های جدید اینترنت غیر حجمی خود را اعلام کرد.
تبلیغات

سخنگوی شرکت مخابرات ایران، تعرفه‌های جدید اینترنت پرسرعت این شرکت را بر اساس اصول سرعت‌محوری، کاهش هزینه‌ی مشتریان، تفکیک ترافیک داخلی و بین‌الملل به‌همراه رعایت مصرف منصفانه اعلام کرد.

محمدرضا بیدخام، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، با اعلام تعرفه‌های جدید اینترنت غیر حجمی، گفت:

تعرفه‌های جدید در حوزه‌ی دسترسی ارتباطات ثابت در راستای اجرای مصوبه‌ی ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و در جهت بهبود کیفیت خدمات عرضه‌شده باتوجه‌به نیاز مشتریان طراحی و با بررسی‌های کارشناسی تدوین شده است و متعاقبا اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ی سرویس‌های غیر حجمی مبتنی بر‌ یک سقف مصرف منصفانه (Fair usage policy) مشخص شده‌ است، افزود:

تعیین این سقف حجم برای کاربر به‌منظور ایجاد رقابت بیشتر و به نفع کاربران، به اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی سپرده شده است.

جدول تعرفه‌های جدید اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران به این شرح است:

تعرفه اینترنت مخابرات

به‌روزرسانی:

شرکت مخابرات ایران تعرفه‌های اینترنت غیر حجمی خود را تغییر داد. البته نکته‌ای که در ارائه‌ی تعرفه‌های جدید وجود دارد این است که دو مدل تعرفه‌ای برای اینترنت غیر حجمی ارایه شده است؛ تعرفه‌ی خدمات دیتای پرسرعت پس‌پرداختی و تعرفه‌ی خدمات دیتای پرسرعت پیش‌پرداختی.

تعرفه اینترنت مخابرات- غیرحجمی
تعرفه اینترنت مخابرات- غیرحجمی

سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره‌ی اعمال تعرفه‌های جدید اینترنت پرسرعت این شرکت بر اساس اصول سرعت محوری، کاهش هزینه‌ی مشتریان، تفکیک ترافیک داخلی و بین‌الملل به‌همراه رعایت مصرف منصفانه گفت:

تعرفه‌های جدید در حوزه‌ی دسترسی ارتباطات ثابت در راستای اجرای مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و در جهت بهبود کیفیت خدمات عرضه‌شده باتوجه‌به نیاز مشتریان طراحی و با بررسی‌های کارشناسی تدوین گردیده است.

بیدخام با بیان اینکه تعرفه‌ی سرویس‌های غیر حجمی مبتنی بر یک سقف مصرف منصفانه (Fair usage policy) مشخص شده است، اعلام کرد که تعیین این سقف حجم برای کاربر به منظور ایجاد رقابت بیشتر و به نفع کاربران به اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی سپرده شده است.

به گفته‌ی بیدخام، منظور از آستانه‌ی مصرف منصفانه حداکثر میزان تبادل ترافیک است و در آن حالت ترافیک داخلی نصف ترافیک بین‌الملل محاسبه می‌شود؛ چنانچه مشترکی سرعت ۱۶ مگابایت به آستانه منصفانه ۳۵۰ گیگ خریده باشد و صرفا از ترافیک داخلی استفاده کنید تا سقف ۳۵۰ و اگر از ترافیک بین‌الملل استفاده کند به میزان ۱۷۵ گیگ می‌تواند استفاده ترافیکی داشته باشد. در صورت استفاده ترکیبی نسبت ۱ به ۲ رعایت خواهد شد.

نسبت ۲ ترافیک داخلی و نسبت ۱ ترافیک بین‌الملل محاسبه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات