نخستین رقابت هنری در دنیای مجازی برگزار شد

یک‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
برای نخستین بار هنرمندان نقاش جوان زیر 35 سال ایرانی در یک رقابت مجازی شرکت کردند و آثار خود را در معرض داوری مردم و هیات داوران قرار دادند.
تبلیغات

گالری نقاشی پارس آنلاین، به عنوان بخشی از پروژه‌ی مسئولیت اجتماعی این شرکت، در قالب یک رقابت هنری در فضای مجازی شکل گرفت و با مشارکت انجمن هنرمندان نقاش ایران و بنیاد فیض‌نیا از ۲۵ تیرماه ۱۳۹۴ آغاز شد. این رقابت فرصتی برای همه نقاشان زیر ۳۵ سال بود تا بتوانند با بارگذاری آثار خود در سایت پارس‌آنلاین در یک رقابت مجازی با داوری مردم و هیات داوران شرکت کنند.

در این رقابت مجازی، به دو هنرمند جوان برگزیده از سوی مردم و هیات داوران، فرصت سفر مطالعاتی به ایتالیا و بازدید از بینال ونیز داده می‌شود و ۹ برگزیده دیگر از سوی شرکت پارس‌آنلاین برای حضور در یک دوره توسعه‌ی قابلیت‌های هنری حمایت خواهند شد. یکی از اقدامات انجام شده برای تشویق این هنرمندان جوان، نمایش آثار آنها روی بیلبوردهای ۱۵ شهر ایران است که از دوم تا بیست‌و‌پنجم شهریور به نمایش درآمده‌اند.

رضا فاتح، مدیر عامل شرکت پارس‌آنلاین درباره شکل‌گیری این پروژه گفت:

« بعد از ایده خوب شهرداری تهران برای نمایش آثار هنری روی بیلبوردهای شهر و آرامشی که" نگارخانه‌ای در شهر" در فضای تهران ایجاد کرد، تصمیم گرفتیم به‌عنوان بخشی از جامعه از این حرکت حمایت کنیم و به سهم خود آرامش و فضای مثبتی که در دفتر کارمان ایجاد کرده‌ایم را به فضای شهر نیز منتقل کنیم. به همین دلیل قرار شد آثار منتخب در رقابت مجازی بین هنرمندان نقاش جوان گالری نقاشی پارس آنلاین را روی بیلبوردهای تهران و 9 شهر دیگر ایران به نمایش بگذاریم.»
نخستین رقابت هنری در دنیای مجازی

او ادامه داد:

« پارس آنلاین به عنوان یک شرکت فعال در حوزه ارتباطات و اطلاعات سعی دارد بیش از هر چیز دیگری به بهبود کیفیت زندگی توجه کند. ما بهبود در زندگی را از فضای کارمان شروع کردیم. فرهنگ کار در پارس‌آنلاین با تغییر درفضای محیطی بسیار بهتر از قبل شده، دیوارهای شیشه‌ای و آثار هنری زیبایی که به آنها آویخته شده، فضای گفتگو، خلاقیت و کارگروهی را در شرکت تقویت کرده و حالا قصد داریم با کمک به هنرمندان گام کوچکی برای ایجاد این فضای مثبت در جامعه برداریم »

فاتح معتقد است:

« شرکت‌های تجاری علاوه بر ارائه‌ی کالا یا خدمات مناسب در مقابل جامعه خود نیز مسئولیت دارند و برای بهبود زندگی مردم باید کاری انجام دهند وپارس‌آنلاین سعی دارد در قالب این پروژه به هنرمندان جوان و مستعد کمک کند تا در کار خود پیشرفت کنند و شرایط معرفی و حضور آنها را در گالری‌های مهم ایران و جهان فراهم کند.»
نخستین رقابت هنری در دنیای مجازی

فضای مجازی و شبکه اینترنت این فرصت را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد تا ساده‌تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و مخاطبان نیز می‌توانند در این فضا به راحتی نظرات خود را درباره آثار هنری بیان کنند. گالری نقاشی پارس آنلاین به بهانه‌ی ایجاد فضایی آنلاین برای تعامل بین هنرمندان و مردم طراحی شده است و بخشی از کمپین حمایت از هنرمندان پارس‌آنلاین است. این شرکت در نظر دارد در آینده از هنرمندان در دیگر حوزه‌های هنری چون عکاسی، موسیقی و... نیز در قالب این کمپین حمایت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات