سامانه حمل و نقل هوشمند باربری بین شهری رونمایی شد

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامانه حمل و نقل هوشمند باربری بین‌شهری اوبار به‌صورت رسمی شروع به کار کرد.
تبلیغات

اوبار یکی از محصولات استارتاپ ساناگستر سبز است که در صنعت حمل و نقل کالا فعالیت می‌کند.

به گفته‌ی حامد تاج‌الدین، مدیرعامل و مؤسس سانا گستر سبز، سنتی بودن صنعت حمل و نقل و استفاده نکردن از فناوری، دلیل ورود شرکت به این سامانه بوده است؛ چرا که ساناگستر تغییرات در سامانه‌ها و شیوه‌های اجرایی را مد نظر دارد.

بر اساس گزارش وی، با استفاده از اوبار فرایند طولانی حمل و نقل و باربری کاهش می‌یابد و از سوی دیگر مشکلات موجود در این صنعت، کاغذ و رسیدهایی است که باید به سامانه الکترونیکی تبدیل شود.

مدیرعامل ساناگستر سبز گفت: «قیمت مسیرهای بین‌شهری برای مسافر در هر سال مشخص است؛ اما این قیمت در بخش حمل بار بسیار متفاوت است. عوامل بسیاری بر قیمت بار مؤثر هستند که همین موضوع تعیین هزینه حمل بار را مشکل می‌کند. بر این اساس تلاش شد تا الگوریتم تعیین قیمت مناسب و بهینه شود و از آنجا که هزینه حمل و نقل روی قیمت برای مصرف‌کننده هم تأثیرگذار است، تلاش کردیم که این مشکلات را مرتفع کنیم.»

تاج‌الدین در مورد نحوه دسترسی به سامانه اوبار گفت: «هم‌اکنون ‌اوبار برای مشتریان روی وب قابل دسترسی است، اما به‌زودی اپلیکیشن اندروید برای مشتریان ارائه خواهیم داد و تا دو ماه آینده اپلیکیشن iOS ارائه خواهد شد. برای رانندگان نیز تا‌کنون نسخه وب و اپلیکیشن اندروید ارائه شده و در آینده نیز اپلیکیشن iOS را ارائه می‌دهیم.»

وی در مورد هزینه سربار استفاده مشتریان از اوبار اعلام کرد: «فعلا مبلغی به‌عنوان کمیسیون دریافت نمی‌کنیم و در آینده پس از ثابت شدن وضعیت، این میزان اعمال خواهد شد. بنابراین استفاده از اوبار فعلا هیچ هزینه‌ای برای راننده و مشتری ندارد.»

به گفته‌ی تاج‌الدین، از ۶ ماه پیش که اوبار فعالیت خود را آغاز کرده، ۸ هزار راننده و ۱۰۰۰ مشتری از شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ جذب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات