طرح رجیستری از 28 مهرماه اجرایی می‌شود

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار امیدواری کرد که ۲۸ مهرماه، شروع خوبی برای آغاز عمومی طرح رجیستری گوشی‌های موبایل باشد.
تبلیغات

به گفته‌ دهقانی‌نیا، برای موفقیت در اجرای طرح رجیستری باید به الگوریتمی متشکل از سه شرط اصلی در رابطه با شناسه «IMEI» دست پیدا می‌کردیم؛ اولین شرط آن است که باید این شناسه‌ یکتا باشد؛ دومین شرط آن است که برای شبکه اپراتوری کشور قابل تشخیص باشد؛ سومین شرط هم آن است که این شناسه غیر قابل جعل باشد. برای هویت‌بخشی به تلفن همراه اگر این سه فاکتور حاصل شود، می‌توانیم با ضریب اطمینان بالا این طرح را قابل اجرا بدانیم. با توجه به تمام زحمات انجام شده، هم اکنون به سه شرط ذکر شده برای شناسه تلفن همراه دست یافتیم.

وی اظهار امیدواری کرد که ۲۸ مهرماه، شروع خوبی برای آغاز عمومی طرح «پیشگیری از تجهیز تلفن همراه قاچاق» باشد.

وی افزود: "گفتن این نکته لازم است که شاید اتفاق نادری پیش بیاید که طرح در این تاریخ اجرایی نشود که امیدواریم دچار این شرایط نادر نشویم. چون اجرای این طرح تکلیف قانونی و وظیفه حاکمیت برای مبارزه با قاچاق تلفن همراه است. به اضافه آن که در سالی که مطالبه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده است و دولت دوازدهم اهتمام زیادی برای عمل به آن دارد، عقل و منطق اقتصادی حکم می‌کند که باید جلوی این خسارت بزرگ، هرچه سریع‌تر گرفته شود."

دهقانی‌نیا همچنین درباره اثراتی که ممکن است گوشی‌‌های موبایل بر سلامت کاربران بگذارند گفت: "یکی از مجوزهای لازم برای وارد‌ات رسمی تلفن همراه به کشور، مجوز سلامت گوشی‌های وارداتی است. در صورتی‌که تست SAR گوشی‌های ‌تلفن همراه از ۴/۱ وات برکیلوگرم در یک گرم بافت بدن‌ بیشتر یا کمتر نباشد، اجازه ورود به کشور پیدا می‌کنند. اما هیچ یک از گوشی‌های قاچاق تست‌های سلامت را طی نمی‌کنند و به همین خاطر است که بعضا شاهد منفجر شدن گوشی‌‌های تلفن همراه هستیم."

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات