جهرمی: اگر نابودکننده مخابرات بودم چرا سندیکا از من حمایت کرد

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
امروز جلسه‌ی رای اعتماد به وزیران در مجلس تشکیل شد و موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی حاضر شدند و به ارایه نظرات خود پرداختند.
تبلیغات

در جلسه‌ی امروز مجلس شورای اسلامی، محمدجواد آذری جهرمی، به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهارات خود را در رابطه با نظرات موافق و مخالف اعلام کرد.

وی در ابتدای اظهارات خود در پاسخ به نادر قاضی‌پور، نماینده‌ی ارومیه، گفت:

بنده همواره تابع ولایت فقیه بوده و افتخارم این است.

وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش اعلام کرد که کیفیت شبکه اینترنت از دو سال پیش تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

جهرمی افزود:

اگر مسیر ما نادرست بوده و بنده نابودکننده‌ بودم؛ چرا سندیکای مخابرات نامه زده و از رئیس جمهور تشکر کرده‌اند که بنده را به عنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم معرفی کردند؟

به گفته‌ی جهرمی، وزارت ارتباطات پروژه‌ی ۱۲ ساله‌ی شبکه فیبر نوری در زمین مانده را اجرا کردند و  طی این ۴ سال رشدی صورت گرفت که اگر نبود، وضع مانند ۱۰۰۰ سال پیش دیده می‌شود.

وزیر پیشنهادی ارتباطات در دولت دوازدهم اعلام کرد:

مدیریت واعظی و تلاش اعضاء وزارت ارتباطات باعث شد که به حجم شبکه ICT کشور ۱۵ هزار میلیارد اضافه شود.

وی افزود: «بعد از ۴ سال، یک ثانیه قطعی در شبکه نداریم و دکترین ما در فضای مجازی، دکترین مقام معظم رهبری است».

وی در رابطه با محدودیت فضای مجازی گفت:

راهکار و نگاه ما به فضای مجازی، بستن نیست.

به گفته‌ی وی، «هجوم تهدیدات آنقدر زیاد است که ضعف ما در این زمینه مشهود است، در این رابطه با یکدیگر همکاری نکردیم و با متهم کردن یکدیگر نمی‌توانیم جلوی دشمن بایستیم.»

وی افزود: «حتی یک محتوای مستهجن هم برای ما زیاد است، اما آیا اولین عکس‌العمل ما در این رابطه باید بستن باشد؟ ما هم پیگیر حقوق مردم هستیم؛ اما اگر شبکه‌ها را ببندیم امنیت ایجاد کرده‌ایم؟»

جهرمی در بخش دوم صحبت‌هایش به عملکردش در طول چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: «سهم فناوری اطلاعات از اشتغال ۱.۸۷ درصد است و در سال ۹۵ حدود ۱۰۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده است.»

وی افزود: «برنامه داریم که مشکلات جوانان را حل کنیم، بسیاری از جوانان ما در شرکت‌های بزرگ دنیا مثل گوگل و مایکروسافت کار می‌کنند؛ اگر فضا برای‌شان فراهم شود برمی‌گردند و داخل کشور خدمت می‌کنند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات