بزرگ‌ترین هیئت علمی - فناوری اتحادیه اروپا به تهران می‌آید

یک‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
قائم‌ مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خبر داد که تعدادی از مسئولان علم و فناوری اتحادیه اروپا در تیرماه به تهران می‌آیند.
تبلیغات

حسین سالار آملی، قائم‌ مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، از میزبانی بزرگ‌ترین هیئت علمی - فناوری اتحادیه اروپا شامل ۱۶ نفر از مسئولان علم و فناوری این اتحادیه و نمایندگانی از ۲۱ کشور اروپایی در روزهای ۱۱ تا ۱۳ تیرماه در تهران خبر داد و گفت:

علاقه‌مندی کشورهای برجسته جهان برای ایجاد تعامل علمی با ایران با توجه به زیرساخت‌های محکم و نظام آموزشی قوی و امنیتی کم‌نظیر در منطقه، روزبه‌روز در حال افزایش است.

ایران ۱۴ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی جهانی تامسون رویترز و ۱۸ دانشگاه در نظام رتبه‌بندی لایدن دارد. همچنین بر اساس اعلام پایگاه استنادی آی‌.اس‌.آی، حدود ۱۲۰۰ مقاله پراستناد ایرانی در میان یک درصد برتر مقالات جهانی هستند. آملی بیان کرده است که این موارد باعث جلب نگاه‌های دانشمندان کشورهای مختلف به‌سوی ایران شده است.

هیئت اتحادیه اروپا در ۲ نشست متفاوت شامل کارگروه مشترک ایران - اتحادیه اروپا و یک کارگاه آموزشی ۲ روزه حضور فعال خواهد داشت. امکان انجام پروژه‌های مشترک و تبادل استاد و دانشجو نیز از برنامه‌هایی است که در ملاقات مورد بحث قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات